جوانان و نوجوانان زینت بخش فضای مساجد هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان حضور جوانان و نوجوانان را زینت بخش فضای مساجد دانست و گفت: مسجد بی جوان مسجد بی زینت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی امروز (15 اسفند) در نشست با مدیرکل ارشاد استان و مسئول دبیرخانه کانون مساجد ومدیران وفعالان کانون های مساجد استان سمنان ضمن تبریک تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد گفت:کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج، روحانیت و هیت امنای مساجد،جوانان را به حضور در مساجد ترغیب و تشویق کنند.

 

وی با بیان اینکه انجام فعالیت های مساجد باید خودجوش و به صورت فرهنگ برای مردم جا بیفتد، اضافه کرد: متولیان مساجد برای حضور جوانان در مساجد برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به فعالیت های متنوع کانون های فرهنگی هنری تاکید کرد: باید از ظرفیت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری، برای تحکیم باورهای دینی جوانان استفاده شود.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی نقش مهمی می توانند داشته باشند،افزود: این کانون ها باید با برنامه ریزی، سد محکمی در مقابله با جنگ نرم دشمنان باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری باید کارخانه انسان سازی و تولید محصولات انقلابی و اسلامی باشند،ادامه داد:دشمن دارد فکرها، کارها و انسان ها را مورد هدف قرار می دهد به همین خاطر باید پروژه پرورش، تربیت و انسان سازی به بخشی از اقدامات مهم کانون های فرهنگی هنری مبدل شود.

 

وی هدف و رسالت کانون های فرهنگی مساجد راتبلیغ، ترویج و گسترش اسلام دانست وگفت: احیای کارکردهای متنوع مساجد، ایجاد فضای جذاب دینی مذهبی برای جذب نوجوانان و جوانان به خانه های امن الهی برای در امان ماندن از توطئه های شوم دشمنان، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه، برنامه ریزی و حرکت در مسیر تحقق اهداف متعالی و مترقی انقلاب اسلامی، دفاع از آرمان های انقلاب، امام(ره) و شهدا و عملیاتی کردن دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باشد.

 

آیت الله شاهچراغی کانون های فرهنگی هنری مساجد را یکی از راههای تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: فرصت ها را غنیمت شمارده و از آنها استفاده بهینه کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی باید مانند یک آمپول به جوانان و نوجوانان ترزیق شود اضافه کرد: روی اخلاق جوانان ونوجوانان اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 614768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha