ارائه برنامه جامع برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در کوچ عشایر ضروری است

خبرگزاری شبستان:فرماندار سلسله با اشاره به کوچ عشایر و حضور عشایر در منابع طبیعی شهرستان، گفت: برای صیانت از منابع طبیعی برنامه ریزی و نظارت بر کوچ عشایر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لرستان، قدرت الله فلاح نژاد،  فرماندار سلسله، امروز(15 اسفند) در دیدار با کارکنان منابع طبیعی این شهرستان، گفت: صیانت از منابع طبیعی تکلیفی عمومی است.

 

وی با اشاره به نقش نهاد منابع طبیعی در صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، افزود: باید با برنامه ریزی علمی و کارشناسی شده در این حوزه گام های مستمر و به موقع برداشته شود.

 

فلاح نژاد، یگان حفاظت منابع طبیعی براساس وظیفه و رسالت خود باید نسبت به حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و مراتع این شهرستان اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه مناطبیعی امانتی در دست نسل امروز است و باید به خوبی به نسل های بعد تحویل داده شود، بیان کرد: همچنین انتظار می رود اقدامات  قاطع قانونی در رابطه با متخلفان این حوزه به عمل آید.

 

فلاح نژاد، با اشاره به کوچ عشابر از سایر استان ها به شهرستان الشتر، افزود: باید ارگان های اجرایی چون منابع طبیعی  برتی جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی  برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی فرهنگ صیانت از منابع طبیعی، بیان کرد: در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها، مطبوعات و بویژه صدا و سیما و همچنین مراکز آموزشی چون مدارس بهره گرفته شود.

 

فلاح نژاد، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی بزرگترین ثروت ملی است که باید با فرهنگ سازی صحیح در جهت صیانت از این سرمایه عمومی و انتقال ان به نسل های بعد بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به  آسیب های چون تخریب مراتع و جنگل ها، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب  فرهنگ سازی و جهت کاهش آسیب های چون حریق در مراتع و جنگل ها اقدام شود.

 

وی با اذعان به اینکه استان لرستان در زمینه اطفای حریق با برنامه ریزی ها رتبه اول کشور را دارد، بیان کرد: شهرستان سلسله نیز رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

 

فلاح نژاد، همچنین به  طرح گاز رسانی به روستاهای حاشیه جنگل ها اشاره کرد و افزود: این طرح نیز در جهت خدمت به مردم و صیانت از منابع طبیعی اجرایی شده است.

 

فرماندار شهرستان سلسله عنوان کرد: تاکنون در شهرستان سلسله از مجموع 266 روستای شهرستان، 191 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند.

کد خبر 614773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha