آثار متکی بر حفظ شئون اسلامی و ایرانی اهمیت ویژه‌ای در جشنواره مد و لباس دارند

خبرگزاری شبستان:سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آثار فراگیر و متکی بر حفظ شئون اسلامی و ایرانی از اهمیت ویژه‌ای در این رویداد برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محسن شریفی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(15اسفند) در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره استانی و سی ونهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در فرهنگسرای آیینه اراک با بیان اینکه این جشنواره با 68 اثر منتخب از 15 تا 19اسفندماه سال جاری دایر است گفت: با اعلام فراخوان ارسال اثر به جشنواره کشوری مد و لباس، ١٢٧ اثر از  از استان های مرکزی و قم  به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ٦٨اثر انتخاب و به مرحله نهایی داوری راه یافت که نهایتا ٤ اثر در بخش چادر اجتماعی و چادر مجلسی و مانتو مجلسی و مانتو اجتماعی انتخاب و در مراسم اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

 

وی حضور چشمگیر و پرشور علاقمندان به لباس های ایرانی و اسلامی در این جشنواره را سبب دلگرمی اصحاب فرهنگ دانست و افزود: استقبال پرشور از سوی طراحان لباس در این جشنواره بیانگر کارکرد مناسب جشنواره در طول دوره ای قبلی بوده است.

 

 

شریفی ادامه داد: برگزاری ٣کارگاه آموزشی ویژه مد لباس، برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان بنیاد ملی مد لباس، معرفی پایان‌نامه و کتب تالیف شده در حوزه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده، برگزاری گارگاه آموزشی چاپ باتیک، بخش‌های مسابقه، نمایشگاه، طراحی لباس روی کاغذ، برند و فروش، علمی دانشگاهی، کارگاه‌های آموزشی، اصناف، موسسات و آموزشگاه‌ها از بخش‌های جنبی این نمایشگاه است.

 

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی این جشنواره در بخش مسابقه در دو بخش طراحی لباس بانوان شامل چادر، مانتو، پوشش سر و طراحی لباس کودکان شامل پیراهن و بلوز، شلوار دخترانه و پسرانه برگزار می‌شود.

 

 

در این مراسم زهرا فرجی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و طراحان دوخت و لباس  و  جمعی از مسئولان حضور داشتند.

 

 

کد خبر 614784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha