پیش بینی ۵۰هزار هکتار فضای سبز برای شهر تهران

خبرگزاری شبستان:معاون خدمات شهری شهرداری تهران: با بهره برداری از ۱۰۰۰هکتار فضای جنگلی در حاشیه تهران فضای سبز شهر تهران به ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است. که پیش بینی ما ۵۰هزار هکتار فضای سبز برای شهر تهران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزوده شدن 1000 هکتار به مجموعه فضای سبز شهر تهران خبر داد و گفت: توسعه جنگل کاری از آغاز سال نو میزان فضای سبز شهز تهران را به 39 هزار 100 هکتار می رساند که این فضای سبز در مناطق 1 ،5،4،20 و 21 قرار دارد.

وی همچنین از کاشت 4 میلیون گل لاله در تهران همزمان یا طرح استقبال از بهاز خبر داد و گفت: 14 هزار متر مربع فرش گل در حاشیه بزرگراه ها ایجاد می شود که بیشترین فرش گل در مناطق 2 ،4، 5 قرار دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به بهره بهره برداری از 21 بوستان جدید در شهر تهران گفت: همزمان با فرارسیدن سال نو 28 هکتار فضای سبز در غالب بوستان در مناطق 1،2،3،4،7،8،14 و 22 به بهره برداری می رسد و این درحالی است که امسال با همکاری مردم 1 میلیون و400 اصله نهال کاشته می شود

یزدانی از بهره برداری از 3 مجموعه فضای سبز ویژه در سطح تهران خبر داد و گفت: مزرعه خانواده در منطقه 14 با وسعت 2هزار 500 متر مربع ،بوستان نابینایان در منطقه 8 و بوستان گیاهان دارویی در منطقه 9 از بوستان های جدید می باشد که به بهره برداری رسیده است.

به گفته معاون شهردار تهران همزمان با فرارسیدن سال نو وآمادگی شهر تهران و استقبال از مسافران نوروزی در 4 منطقه 15 ،14،4 و22 که دروازه های ورودی پایتخت به حساب می ایند اقدامات شاخصی در حوزه فضای سبز و رنگ آمیزی انجام شده است.

وی از اضافه شدن 15 میدان میوه و تره بار و بازار جدید طی یکماه در شهر تهران خبر داد و گفت: در مجموعه تعداد میادین و بازار های جدید 30 مورد است که از این تعداد 11 مورد به بهره برداری رسیده است و 15 مجموعه نیز تا قبل از سال یه بهره برداری می رسد و 4 مجموعه نیز در سال 96 به بهره برداری میرسد.

زدانی همچنین با اشاره به توجه مجموعه شهرداری تهران به آماده سازی شهر برای استقبال از بهار گفت: 10 هزار چشمه ،سرویس بهداشتی در  معابر و پارک ها رفع اشکال شده اند و 118 سقا خانه در سطح شهر مورد بازبینی قرار گرفتند به طوری که 85 درصد انها نوسازی شده اند.

وی یکی از اقدامات استقبال از بهار در حوزه مدیریت شهری تهران را توجه به وضعیت بی دفاع شهری عنوان و در این باره گفت: در هر منطقه 2 محل بی دفاع شعری شناسایی شده اند که تا آغاز فروردین ماه سال جاری به انها رسیدگی می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از اقدام ویژه شهرداری در حوزه پسماند خبر داد و گفت: در شهر تهران 173 شهرک و 900مجموعه مسکونی بالای 50 واحد و جود دارد که این ساختمان ها شناسایی شده اند و تا 15 فروردین ماه با نصب مخزن در داخل مجتمع ها تلاش می شود تا در این مجموعه ها تکفیفک از مبدا به صورت 100 درصد صورت پذیرد و در این راستا مخازن اطراف ساختمان مسکونی وشهرک ها جمع آوری می شوند.

کد خبر 614848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha