ترامپ احتمالا فردا فرمان مهاجرتی جدید خود  را امضا می کند

خبرگزاری شبستان: رییس جمهوری آمریکا احتمالا فردا دوشنبه فرمان جدید و تصحیح شده ممنوعیت سفر به این کشور را امضا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «ایندیا نیوز»،رسانه های آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ،رییس جمهوری آمریکا احتمالا فردا (دوشنبه ششم مارس) قانون تصحیح شده ممنوعیت ورود مسلمانان و مهاجران به این کشور را امضا می کند.

این در حالی است که یک ماه از حکم اولیه ترامپ در این زمینه که موجب جنجال در سراسر آمریکا و تلاطم در فرودگاه های این کشور شد ،می گذرد.

پولیتیکو در گزارشی به نقل از مقامات بلند پایه دولت آمریکا نوشت که دونالد ترامپ فرمان جدید اجرایی را در وزارت امنیت داخلی اجرا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش هنوز مشخص نیست که ترامپ چه تغییراتی را در این فرمان اعمال کرده است.

گفته می شود وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا به دلایل دیپلماتیک از جمله نقش عراق در مبارزه با داعش ، با حذف نام کشور عراق از لیست کشورهایی که اتباعشان اجازه سفر به ایالات متحده را ندارند، موافقت کرده‌اند.اما هنوز مشخص نیست که عراق از فرمان مسافرت ترامپ خارج شده باشد.

فرمان اولیه رییس جمهوری آمریکا در روز 27 ژانویه مبنی بر ورود ممنوعیت ورود مسلمانان از هفت کشور به آمریکا انتقادات شدیدی را از دولت ترامپ به وجود آورد.

این فرمان که ورود مسلمانان از هفت کشور اسلامی به آمریکا به مدت 90 روز و ورود مهاجران به این کشور به مدت 120 روز را ممنوع می کرد خشم و اعتراض های جهانی و داخلی را موجب شد.

این قانون همچنین هرج و مرج هایی را در روزهای اول اجرایی کردن فرمان در فرودگاه های آمریکا به وجود آورد.

کد خبر 614870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha