۶۰ کودک متکدی در بيرجند دستگیر شدند

خبرگزاری شبستان: مسئول مرکز جمع‌آوری متکدیان بیرجند با اشاره به اینکه از آغاز سال تا پایان بهمن ماه ۶۰ کودک متکدی دستگیر شدند، گفت: از این تعداد ۴۰ نفر ایرانی و مابقی افغانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، منصوره امیرآبادی ظهر امروز ( 15 اسفند) در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار کرد: از 15 تا پایان اسفندماه طرح ضربتی برای جمع آوری متکدیان در این شهرستان اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه ازابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 60 کودک متکدی دستگیر شدند، گفت:  از این تعداد 40 نفر ایرانی و مابقی افغانی هستند.

 

مسئول مرکز جمع‌آوری متکدیان بیرجند افزود:  از کودکان متکدی ایرانی دستگیر شده 16 نفر معتاد به موادمخدر بودند که در بخش روانپزشکی بیمارستان امام رضا علیه السلام درمان و تحویل بهزیستی شدند.

 

امیرآبادی با بیان اینکه کودکان متکدی افغانی نیز به دفتر اتباع خارجه و یا دفتر مهاجرت معرفی شدند، ادامه داد: کودکانی که اکنون در سر چهارراه های سطح شهر هستند بیشتر کودک کار و خیابانی‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری برای کودکان کار و خیابانی تخصیص فضای مناسب است، تصریح کرد: در زمینه ساماندهی این کودکان یک ماه پیش مکانی به بهزیستی معرفی کردیم اما هنوز اقدامی نشده است.

کد خبر 614874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha