سوء مدیریت ها محیط زیست را به خطر انداخته است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه های نماز جمعه امروز (۲۰ اسفند) گفت: سوء مدیریت ها محیط زیست را به خطر انداخته است، مانند نیروگاهی که آلودگی شهرستان فردیس را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، حجت الاسلام دکتر علی اکبر ایمانی، امام جمعه شهرستان فردیس در خطبه های نماز جمعه امروز (20اسفند) گفت: یکی از مشکلاتی که در جامعه ما خودش را نشان می دهد این است که برخی کسانی که هنجارشکن و قانون شکن هستند تنبیه نمی شوند و حتی در بعضی موارد عمل آن ها را ستایش می کنیم.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس با اشاره به ادامه مباحث خود در خصوص رساله حقوق امام سجاد(ع) در خصوص حقوق زن و مرد عنوان کرد: ما در قبال خانواده خود مسئولیت هایی داریم و براساس آن دستورات و روایات بسیاری آمده است پیامبر سلام الله علیها می فرمایند: « اگر رفتار بدی انسان از همسر خود ببیند و تحمل کند و به تجاهل بزند، خداوند بهشت را بر او واجب می کند».

 

حجت الاسلام دکتر ایمانی در بخش دیگر خطبه خود به اهمیت حفظ زبان پس از رعایت تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از ضروری ترین مباحثی که به انسان بارها و بارها در احادیث و تعالیم دینی تاکید شده است، حفظ «زبان» است و این زبان بسیار جرم اش سنگین است.

 

وی اظهار کرد: اهمیت نیکوکاری و توجه به نیازمندان و محرومان یکی از رسالت هایی است که هر مومنی بر عهده دارد و باید در بحث انفاق و توجه به نیازمندان به عنوان وظیفه انسانی انجام وظیفه کنیم.

 

دکتر ایمانی در بخش دیگری از خطبه سیاسی خود با نظر به این مطلب که در سطح کشور مدیریت ها گاهی به شکل درستی صورت نگرفته آن چنان که در بحث ساخت و سازها عنوان می شود که بسیاری از ساختمان ها باعث خسارت به محیط زیست شده است.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان فردیس توجه به سلامتی مردم را مهم خواند و گفت: هرچند به تازگی در خصوص نیروگاه فردیس اقداماتی صورت گرفته ولی همچنان معضل آلودگی به دلیل سوخت مازو در هوای این شهرستان وجود دارد.

 

در ادامه این مسئول با تقدیر و تشکر جهاد کشاورزی مطرح کرد: سازمان جهادکشاورزی در زمینه احیاء زمین های کشاورزی برنامه های خوبی را به اجرا گذاشته است، با این وصف انتظار می رود عملکرد این سازمان جدّی تر شود.

 

وی در ادامه سخنان خود به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان اخیر رهبری خط مشی و مسیری است که به هیچ وجه نباید گذاشت دفاع مقدس فراموش شود، راهیان نور معدن طلای دفاع مقدس است»، جا دارد به این سخنان و مسیر روشنگرانه توجه ویژه ای شود.

کد خبر 616077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha