برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: هر ساله ۵۰۰ یادواره شهدا به صورت خودجوش توسط مردم در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، ناصرعارف، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان امروز( 20 اسفند) جاری در پیش از خطبه های نمازجمعه همدان گفت: 22 اسفندماه در تقویم رسمی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و هرساله برنامه های متنوعی برای جامعه هدف برگزار می شود.

 

وی افزود: 25 درصد از سهمیه استخدامی دستگاه های دولتی مختص خانواده های شهدا و ایثارگران است که در حال حاضر 2 هزار و 900 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان جویای کار هستند .

 

وی تصریح کرد:10 نفر از افرادی جویای کار خانواده شهدا و ایثارگران دارای مدرک دکترا و تعداد زیادی از آنان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه هرساله 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می شود، اظهار داشت: مراسمات مذهبی اعم از یادواره شهدا توسط مردم برگزار می شود.

 

عارف با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، خاطرنشان کرد: باید در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان باید فرهنگ ایثار و شهادت را در میان جوانان برجسته کرد.

 

وی افزود: زمانی که دشمنان در جنگ فرهنگی علیه ایران ناامید شدند با اقتصاد داخلی به جنگ ایران آمدند .

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیان داشت: جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی سه استراتژی دشمن برای ضربه زدن به ایران اسلامی است که در این میان ضربه زدن به اقتصاد داخلی از جمله اهداف دشمنان در جنگ اقتصادی است.

 

وی با اشاره به تقریظ رهبری بر کتاب های ادبیات پایداری استان، گفت: رهبر معظم انقلاب 40 جلد کتاب در حوزه پایداری تقریظ کرده اند که چهار مورد آن مربوط به استان همدان است.

کد خبر 616087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha