رسالت جوانان برای ساختن کشور و  رفع مشکلات، خودباوری و خداباوری است

خبرگزاری شبستان: تولیت آستان قدس رضوی، با بیان اینکه آنچه بسیج و ارتش را قدسی می ‌کند، بودن در پرتو نورانیت حق است، اظهار داشت: رسالت جوانان برای ساختن کشور و رفع مشکلات و تنگناها، خودباوری و خداباوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز(20 اسفند) در آیین گرامی داشت روز ملی راهیان نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: هر آنچه نورانیت در عالم وجود دارد همه متعلق به وجود مقدس خداوند است و خداوند می خواهد انسان به جایگاه قدسی دست یابد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم انسان را به ملکوت و نورانیت در اندیشه و عمل دعوت می ‌کنند، تصریح کرد: عمل صالح با آموخته ‌های انسان کامل و کتاب کامل نورانیت خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از حکومت ها با استفاده لشکر و ارتش های نظامی و سلاح های پیشرفته از کشورشان دفاع می کنند اما کدام یک مقدس هستند، خاطر نشان کرد: آنچه بسیج و ارتش را قدسی می ‌کند، بودن در پرتو نورانیت حق است.

 

حجت الاسلام رئیسی، با اشاره به اینکه بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان ما گامشان متفاوت از دیگر نظامیان جهان است، اضافه کرد: شاخصه قدسیت و نورانیت نظام این است که هر شخص و عامل نظام برای قدسی شدن بر اساس دستورات الهی عمل کند.

 

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی که دفاع مقدس در آنها رقم خورده، نورانی و قدسی هستند، عنوان کرد: معلم بزرگ این سرزمین شهدا هستند و راهیان نور یک کلاس درس با موضوع شهامت، دوست و دشمن شناسی و خستگی ناپذیری در انجام وظایف است.

 

وی وجه مشترک وصایای شهدا را تاکید بر حفظ ارزش ‌ها دانست و افزود: رزمندگان با خداباوری و خودباوری در عرصه ‌های سخت، ایستادگی کردند و پیروز شدند از این رو رسالت جوانان برای ساختن کشور و رفع مشکلات و تنگناها هم همین است.

 

تولیت آستان قدس رضوی، به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان فرمودند باید به حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور باز نگاهی بشود تا شاهد گسترش این حرکت باشیم.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم این نظام می‌ تواند مشکلات خود و حتی مشکلات تمام مسلمانان جهان را برطرف کند، یاد آور شد: امروز در همه کشورها از جمله سوریه، عراق و برخی کشورهای آفریقایی شاهد حق خواهی هستیم و این حق خواهی به دنبال درسی است که از شهدای انقلاب اسلامی و بزرگان دین فراگرفته ‌اند.

 

کد خبر 616093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha