اتمام کار نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با حضور احتمالی رییس مجلس

مدیر بخش محافل و مراسم نمایشگاه قرآن با اعلام برگزاری آیین اختتامیه این نمایشگاه با حضور احتمالی رییس مجلس، از تداوم معمول برنامه ها در یک روز مهلت تمدید شده این نمایشگاه خبرداد.

محمدحسین یاوراحمدی، مدیر بخش محافل و مراسم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اعلام برگزاری آیین اختتامیه این نمایشگاه در 4 شهریور به خبرنگار شبستان گفت: این آیین با حضور احتمالی دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی جمعه، 4 شهریور از ساعت 21 و 30 دقیقه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شخصیت های کشوری در این آیین اظهار کرد: رایزنی هایی برای تجلیل از پژوهش ها و هنرهای تجسمی برتر و نیز معرفی غرفه برتر نمایشگاه همزمان با برگزاری این آیین در حال انجام است.

یاوراحمدی درباره تجلیل از مدیران بخش های مختلف نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن همزمان با آیین اختتامیه تصریح کرد: تجلیل از این افراد نیازمند بررسی و ارزیابی نتایج کار آنها است که تا هفته ها پس از اتمام برپایی به طول می انجامد و نمی توان به این زودی نسبت به آن نظر داد.

 

مدیر بخش محافل و مراسم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به تمدید یک روزه مهلت بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن عنوان کرد: این تمدید درپی استقبال بالای بازدیدکنندگان و امکان حضور برخی از شخصیت های کشوری صورت گرفته است.

وی درباره تعداد نشست های برگزار شده به همت این بخش در مقایسه با آمارهای پیش بینی شده بیان کرد: خوشبختانه با همکاری تمامی بخش ها و نیز در اختیار داشتن 3 سالن اصلی بخش محافل و مراسم توانست حتی بیش از تعداد تدارک دیده شده نشست تخصصی در نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار کند، چراکه مقرر بود تعداد نشست ها 500 مورد باشد اما تاکنون که هنوز 4 روز به اتمام نمایشگاه فرصت باقی است بالغ بر 570 نشست برگزار شده است.

 

یاوراحمدی با بیان این مطلب که برنامه های بخش محافل و مراسم در مهلت تمدید شده نیز همچون دیگر روزها اجرا می شود، ابراز کرد: حتی کرسی تلاوت اذانگاهی در روز شنبه برپا شده و مراسم شب های نورانی نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در این مهلت تمدید شده برگزار می شود.

وی از تدوین نتایج حاصل از نشست های تخصصی به منظور تولید علم قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز به کار نمایشگاه از طریق فعال سازی گروه های صوت، تصویر و مستند سازی مکتوب و هماهنگی با امور محتوایی و برنامه ریزی نمایشگاه آرشیو کردن این نشست ها از طریق پیاده سازی و طی مراحل بازبینی و ویراستاری ادبی و علمی، زمینه مناسب برای تولید علوم مستند به آیات نورانی وحی ایجاد شده است.

پایان پیام/
 

کد خبر 61741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha