گشایش موزه جنگ در تهران

خبرگزاری شبستان: خانه تاریخی تیمور تاش که محل نگهداری قدیمی ترین ابزار و ادوات جنگ کشور است؛ با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران نور پردازی شد تا برای اولین بار در نوروز امسال پذیرای گردشگران نوروزی باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، خانه تاریخی تیمور تاش که محل نگهداری قدیمی ترین ابزار و ادوات جنگ کشور است؛ با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران نور پردازی شد تا برای اولین بار در نوروز امسال پذیرای گردشگران نوروزی باشد.
 

خانه تاریخی تیمورتاش با همکاری مدیریت دانشگاه جنگ، به عنوان موزه جنگ کشور در خیابان کارگز جنوبی، پایین تر از میدان پاستور، خیابان دانشگاه جنگ در ایام نوروز ۹۶ پذیرای گردشگران خواهد بود.

 

خانه تیمور تاش که در محل تاریخی باغشاه سابق (میدان حر ) و نخستین دانشگاه جنگ کشور قرار دارد؛ به عنوان تنها موزه جنگ کشور از آثار دوره پهلوی اول محسوب می شود که در آن ابزار و ادوات جنگی، سلاح های قدیمی از جمله توپ اهدایی روسیه در عهد نامه ننگین ترکمان چای به نمایش در آمده است.

 

 

موزه جنگ؛ خانه عبدالحسین تیمور تاش، وزیر دربار پهلوی اول است و حدود سال 1310 در دو طبقه ساخته شده است. معماری زیبای بنا، آیینه کاری های نفیس کار شده در سقف تالار اصلی، گچبری های ظریف و استادانه در سر ستون ها، درها و پنجره های چوبی با فرم ها و اشکال زیبا از شاخصه های معماری این بنای تاریخی است که هر بیننده ای را مجذوب زیبایی معماری ایرانی می کند.

 

شهروندان تهرانی و گردشگران نوروزی می توانند از ۲۷ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر از مجموعه خانه تاریخی تیمورتاش و موزه جنگ بازدید کنند.


 

 



 

کد خبر 617536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha