هزینه بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال جهت زیرساخت های آی سی تی استان یزد

خبرگزاری شبستان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت های حوزه آس سی تی در استان یزد گفت: بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال جهت زیرساخت های آی سی تی استان یزد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (18 فروردین) در نشست امضای تفاهم نامه طرح « تکاپو» در راستای اقتصاد مقاومتی در تالار اندیشه استانداری یزد گفت: استان یزد یکی از ظرفیت های مناسب در راستای اقتصاد مقاومتی است که ما به این دلیل طرح « تکاپو» را در حوزه آی سی تی در این استان اجرا می کنیم.

 

وی افزود: ما باید از طریق شیوه های مختلفی که در جامعه وجود دارد در زمینه اقتصاد مقاومتی گام برداریم زیرا بهترین راه درمان اقتصاد کشور که بیمار نفت است از این طریق حل می شود و این نسخه ای مناسب است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: مردم استان یزد به خوبی میتوانند علاوه بر تامین نیازهای خود فراتر گام بردارند و با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم تلاش شد که در حوزه آس سی تی نیز استان ظرفیت دانشگاهی خود را فعال کند و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان داشته باشد.
 

واعظی ادامه داد: با توجه به برنامه های اجرا شده در استان میزان 2 میلیارد و 730 میلیون ریال برای زیرساخت های آی سی تی هزینه شده است که در آینده ای نزدیک تمامی شهرستان های استان نیز به نسل سوم و چهارم پهنای باند می رسد.

 

وی گفت: با توجه به اهمیت وجود فیبر نوری به منظور خدمات رسانی به استان میزان هزار کیلومتر فیبر نوری در استان راه اندازی شد و در این ماه های آینده نیز 95 درصد از روستاه های بالار 15 خانوار دارای اینترنت می شوند.

 

لازم به ذکر است، سند طرح « تکاپو» در 26 نسخه با حضور میان وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری یزد و سازمان توسعه صنعتی با هدف اجرای برنامه های توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار امضا شد.

 

کد خبر 620441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha