ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد آغاز به کار کرد

ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با حضور نمایندگانی از کشورهای عراق، مصر، آذربایجان، ترکیه و افغانستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازمشهد، محمود صلاحی، استاندارخراسان رضوی ظهر امروز(3شهریور) در آئین آغاز به کار این نمایشگاه، برگزاری این نمایشگاه را توفیقی بزرگ برای مسئولان در استان دانست و گفت: باید از فرصت برگزاری این نمایشگاه برای نشر و توسعه معارف قرآن در جامعه استفاده کرد.

 

وی برگزاری چنین نمایشگاهی را بزرگترین رویداد فرهنگی استان دانست و گفت: قرآن کتاب ماموریت بشر و جامع ترین کتابی است که تاکنون آمده و بعد از این هم تا قیام قیامت چنین کتابی به دست مردم نمی رسید.

 

صلاحی با اشاره به برنامه های متنوع این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: برنامه های نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد تمامی اقشار جامعه را در بر خواهد گرفت و موضوعات مختلفی برای همه سنین از کودکان تا بزرگسالان ارائه خواهد شد.

 

وی در ادامه از صدا و سیمای استان خواست تا با توجه به 24 ساعته شدن فعالیت این شبکه استانی ساعاتی از پخش برنامه های خود را به فعالیت های نمایشگاه قرآن اختصاص دهد.

 

سیدجواد جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به بخش های جدیدی که در این دوره از نمایشگاه قرآن ارائه خواهد شد گفت: موضوع بیداری اسلامی از جمله بخش هایی می باشد که این دوره به آن پرداخته شده است.

 

وی افزود: تصویرسازی آیات قرآن، مناجات خوانی، سحری خوانی، برگزاری 20 همایش قرآنی و حضور 200 شاعر برجسته از سراسر کشور نمایشگاه قرآن امسال از دیگر برنامه های جدید و متنوع است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این نمایشگاه علاوه بر مشارکت فعالان قرآنی کشور نمایندگانی از کشورهای عراق، مصر، آذربایجان، ترکیه و افغانستان نیز حضور دارند و 100 ناشر برتر و 100 هنرمند با موضوعات قرآنی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و600 غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد به این امر اختصاص یافته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری همزمان اختتامیه مسابقه سراسری قرآنی 1445 اظهار داشت: زمان اختتامیه این مسابقه با افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد یکی شده است زیرا 25 هزار نفر از خراسان در این مسابقه شرکت نموده اند.

 

گفتنی است، این نمایشگاه تا هشتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 62086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha