اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه

خبرگزاری شبستان: دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور با اشاره به ایجاد اولین منطقه ویژه علم و فناوری در یزد گفت: اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری مهمترین راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، وحید احمدی، دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور امروز (23 فروردین) در نشست تاسیس اولین منطقه ویزه علم و فناوری کشور در یزد گفت:سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که این جرکت قطعا تحقق شعار اساسی مملکت است.

 

وی افزود: اگر اقتصاد ما میخواهد به معنای دقیق خود مقاومتی باشد و بر مبنای علم طراحی شود باید به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم و نظام نوآوری و خلاقیت در آن به خوبی توجه شود.

 

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد سنتی در جهان نشان داده که نمیتواند در دنیا موفق باشد بلکه باید مبتنی بر علم و فناوری باشد.

 

احمدی تصریح کرد: با شروع این حرکت بزرگ به صورت رسمی در استان یزد به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری در کشوربه نوعی گام جدی در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته شده است.

 

وی ادامه داد:مناطق ویژه علم و فناوری باید زایش فکری، خلاقیت، نظام دهی و تعاملات را داشته باشند و همه اجزا را زنده نگه دارند که باید شرایط می توانیم گام های اساسی در جهت اقتصاد مقاومتی در جامعه داشته باشیم.

 

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: ما خوشحالیم جز یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت تولید و اشتغال پایدار هستیم و با این دید در حال پیش رفتن هستیم.

 

احمدی بیان کرد:ما در راستای تغییر پارادیم حاکمیت جهانی این تفکر را تحقق میدهیم و میگوییم که سرمایه های کشورها طبیعی و سنتی نیستند بلکه سرمایه های علمی و نامشهود هستند.

 

وی ادامه داد: استان های ما باید با تمام وجود وارد شوند که استان یزد نیز این را نشان داده است و استان های دیگر نیز گام های موثری برداشته اند.

 

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: ما در مناطق ویژه باید نگاهی بین المللی و فرابخشی، فرامنطقه ای  داشته باشیم و بتوانیم شرکت های خارجی را آورده و ارتباطات بین المللی نیز داشته باشد و از طریق شبکه سازی گام های موثر بردارد.

 

احمدی بیان کرد:جذب ایده پردازان، خلاقان و نوآوران از جمله وظایف این مناطق ویژه است و باید به خوبی بتواند از دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به خوبی استفاده کند.

 

وی خاطرنشان کرد:اگر میخوایم که چرخ اقتصاد بچرخد باید ظرفیت سازی کنیم و کمک کنیم تا تسهیل گری و چابک سازی در سیستم بوجود بیاید.

کد خبر 621544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha