بیکاری و دسترسی آسان به مواد مخدر از عوامل اصلی گرایش به اعتیاد در خوزستان

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان با اشاره به طرح تحقیقاتی بررسی زمینه ها و عوامل گرایش به مواد مخدر اظهار کرد: بر اساس نتایج این طرح؛ گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و ارتباط با دوستان معتاد از عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه چهارشنبه (23 فروردین) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با حضور وزیر کشور در استانداری خوزستان گفت: دولت یازدهم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از دولت های پیشرو بوده است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی جرائم سازمان یافته و در صدر آن قاچاق مواد مخدر بوده، عنوان کرد: با افزوده شدن پولشویی و قاچاق انسان تامین امنیت کشور، تامین امنیت اقتصاد و به طور کلی تامین امنیت همه جانبه نیازمند مقابله با این جرائم و ورود به همکاری های بین المللی را بیشتر کرد.

 

شریعتی با اشاره به اهتمام دولت یازدهم در بحث مقابله با مواد مخدر اذعان داشت: در اهواز دستور انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی با هدف بررسی زمینه ها و عوامل گرایش به مواد مخدر و میزان شیوع آن در مناطق حاشیه داده شد.

 

وی خاطر نشان کرد: براساس نتایج این طرح مشخص شد که گسترش بیکاری، دسترسی آسان به مواد مخدر و ارتباط با دوستان معتاد از عوامل موثر در گرایش جوانان به مواد مخدر بوده است.

 

 استاندار خوزستان ادامه داد: در این بررسی ها مهم ترین دلایل مصرف شامل تفریح و لذت جویی با 28 درصد، فرار از مشکلات با 27 درصد و مخالفت با محدودیت های اجتماعی با 22 درصد اعلام شد.

 

شریعتی تصریح کرد: با کمک نتایج این پژوهش به این نتیجه می رسیم که فراهم کردن زمینه های پر کردن اوقات فراغت در فضای روستایی و اشتغال زایی می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت خوزستان در حوزه اعتیاد براساس آمارها مطلوب نیست، اظهار کرد: طرح هایی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حال اجرا شدن است اما این استان نیازمند کمک و حمایت بیشتر است.

 

شریعتی از شناسایی کودکان معتاد در استان خوزستان خبر داد و افزود: سه مانور مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته برگزار شد و همچنین فعالیت های ویژه ای برای مبارزه با ورود مواد مخدر از مبادی ورودی و گلوگاه های استان صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه کشت خشخاش نیز در استان خوزستان کنترل شد خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان نیز در این زمینه ورود کرده و طرحی در مقاطع اول و دوم دبستانی به منظور فعالیت پیشگیری در حال انجام است.

 

کد خبر 621650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha