تولید 10 هزار صفحه علم دستاورد عظیم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تولید 10 هزار صفحه علم قرآنی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، از بازخواست دستگاه های دارای ردیف بودجه های قرآنی در مسیر هزینه کرد از دوره آتی این نمایشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، رییس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در آیین پایانی این نمایشگاه گفت: خوشبختانه در طول 30 روز برپایی این نمایشگاه بستر تحول و جهش قرآنی در جامعه از طریق فعالیت‌های مرتبط با این ساحت مقدس فراهم شده است و نظام جمهوری اسلامی از این بابت باید به خود ببالد.

وی با اشاره به ارایه خدمات مشاوره دینی قرآنی توسط بالغ بر 250 روحانی در هر روز از برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: استقبال مردمی در این دوره با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و بازدید بالغ بر دو میلیون و 250 هزار نفر از این نمایشگاه در نوع خود رکوردشکنی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: این مهم به ویژه در دو سال اخیر به برکت تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و سامان‌دهی فعالیت‌های این ساحت مقدس رخ داده و نشان می‌دهد که در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی به رشد و بالندگی خاصی می‌رسد.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی با قدردانی از همکاری گسترده رسانه‌های جمعی در بازتاب اخبار این نمایشگاه بیان کرد: پخش بالغ بر هشت ساعت برنامه زنده از نمایشگاه قرآن و شبکه‌های مختلف رادیو تلویزیونی حتی در خارج از کشور نشان داد که رسانه‌ها اهتمامی ویژه به انعکاس فعالیت‌های قرآنی  دارند.

تداوم برنامه های محتوایی نمایشگاه قرآن در طول سال

وی با بیان این مطلب که نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بر اساس مدلی خاص طراحی شده است، عنوان کرد: برگزاری این آیین اختتامیه نمادین است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌کوشد تا برنامه‌های بخش بخش این نمایشگاه را در طول سال تداوم دهد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: قرآن با معارف غنی خود بر عقل‌ها و با هنرهایش در قلب‌ها اثر می‌گذارد و در حقیقت قرآن با معارف متقن خود اندیشه‌ساز و با جذابیت‌هایش احساسات مردمی را شکل می‌دهد، از این رو تلاش شده تا در نمایشگاه قرآن این دو ابزار به شیوه‌ای متوازن برای اندیشه‌سازی و احساس‌سازی معنوی در مخاطبان به کار رود.

وی با بیان این مطلب که نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مسیر تحقق توسعه فرهنگ قرآنی گام‌های بلندی برداشته است، ابراز کرد: بسیاری از بخش‌های این نمایشگاه همچون عفاف و حجاب به تنهایی توانستند سه ضلع مثلث توسعه فرهنگ قرآنی یعنی شناخت، ایمان و رفتار را محقق کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با ارایه خدمات حداکثری به مخاطبانی از اقشار سنی و فکری مختلف را از دیگر وجوه امتیاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن دانست و گفت: آخرین نظریات مستند به مصحف شریف در قالب 26 کرسی نظریه‌پردازی و آخرین تحولات صورت گرفته در عرصه علوم انسانی در بالغ بر 70 نشست تخصصی در این نمایشگاه ارایه شده است.

وی افزود: نمایشگاه قرآن در عمر کوتاه خود توانست به عنوان آیینه‌ای تمام‌نما دستاوردهای قرآنی نظام و نیز جهان اسلام را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد و در این میان دو بخش حوزوی و دانشگاهی برترین آثار و دستاوردهای خود را به بازدیدکنندگان عرضه کردند.

سوال از دستگاه ها در قبال بودجه های قرآنی از سال آینده

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی با بیان این مطلب که از سال آینده تولیت بخش‌های مختلف به دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط واگذار می‌شود، اعلام کرد: رویکرد اصلی آن است که دستگاه‌های دارای ردیف بودجه‌ قرآنی از سال آینده در نمایشگاه قرآن پاسخ‌گوی جامعه در قبال صرف این بودجه و اقدامات انجام شده باشند.

وی با اشاره به برپایی هفت بخش جدید در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی قرآن تصریح کرد: کرسی‌های نظریه‌پردازی، دشمن‌شناخت، بیداری اسلامی، تحول قرآن‌بنیان علوم انسانی، عفاف و حجاب و عترت و ولایت از جمله بخش‌هایی است که توانست بسیاری از مفاهیم خاص همچون تقابل اسلام محمدی با اسلام آمریکایی و مسیر ولایت را به خوبی برای بازدیدکنندگان تبیین کند.

تولید 10 هزار صفحه علم قرآنی در نمایشگاه نوزدهم

حجت‌الاسلام محمدی تولید علم قرآنی را از دیگر نقاط امتیاز این نمایشگاه برشمرد و گفت: نتایج بالغ بر 500 نشست تخصصی که زمینه تولید 10 هزار صفحه علم قرآنی را فراهم کرده است، به زودی در قالب 20 جلد کتاب به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که افزایش عمل به قرآن هدف اصلی برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن است، عنوان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه مجازی قرآن با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در آینده‌ نزدیک امکان بازدید تمامی علاقه‌مندان از سراسر جهان را از این نمایشگاه فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: بنابر بررسی‌های انجام شده نمایشگاه بین‌المللی قرآن در جهان اسلام بی‌نظیر است و امروز ما می‌توانیم با چنین اقداماتی داعیه ارج نهادن به مصحف شریف را داشته باشیم.

شایان ذکر است، آیین پایانی نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن جمعه، چهارم شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و جمعی از چهره‌های فرهنگی قرآنی در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

پایان پیام/


 

کد خبر 62311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha