تمسک به قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) سبب کسب معرفت الهی است

خبرگزاری شبستان: آیت جاودان گفت: تمسک همزمان به قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) می‌تواند انسان را در دستیابی به معرفت الهی یاری می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاق، شامگاه چهارشنبه 30 فروردین در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد(ره) تهران برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه من دو گوهر گرانبها در میان شما به یادگار می‌گذارم، گفت: قرآن و عترت پیامبر(ص) دو میراث بسیار باارزش هستند میراثی که هادی بشر به سوی رستگاری و سعادت دنیا و آخرت است.

وی درباره نقش قرآن کریم، عنوان کرد: قرآن کریم نفس انسان را تزکیه داده و خداشناسی و توحید را که در نهاد او به ودیعه گذاشته شده یادآوری می‌کند که توسط شیطان به گمراهی سوق پیدا نکند.

آیت‌الله جاودان افزود: قرآن نسخه الهی است که خداوند توسط پیامبر(ص) مسیر سعادت را به بشریت نشان می‌دهد، پیامبر(ص) برای هدایت امت خود زحمات زیادی را متحمل شدند اما در قبال آن مزدی طلب نکرده و تنها خواستند که نسبت به اهل‌بیت ایشان مودت داشته باشند چراکه همین امر نیز سبب هدایت آنها به سوی نجات و رستگاری بود.

استاد برجسته اخلاق بیان داشت: تمسک همزمان به قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) می‌تواند انسان را در دستیابی به معرفت الهی یاری دهد، اگر انسان با کسب معرفت به مراقبت از نفس پرداخته از گناهان پرهیز کرده و اعمال شایسته انجام دهد به خدا شناسی رسیده و اهل نجات خواهد بود.

وی افزود: انسان باید خدا را بشناسد سپس دنیا را ترک کند، عارفان با شناخت خداوند در دنیا به خودسازی و عمل صالح می‌پردازند به همین دلیل در روز قیامت هول و هراسی ندارند.

آیت‌الله جاودان گفت: هر کس به هر میزان که در مسیر حق گام بردارد و سعی و تلاش داشته باشد به همان میزان به هدایت و رستگاری نزدیک‌تر شده و سرعت او برای رستگاری بیشتر می‌شوند.

این استاد برجسته اخلاق در پایان گفت: به هر میزان که انسان ایمان داشته باشند به همان میزان دست به اعمال صالح زده و برای رستگاری و نجات خود در دنیا و آخرت تلاش خواهد کرد.

کد خبر 623513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha