راهکار اصلاح مفاسد اداری و اجتماعی، اهتمام در اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: راهکار اصلاح مفاسد اداری و اجتماعی، اهتمام در اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، جلسه ستاد احیای امربه‌ معروف و نهی از منکر استان البرز، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد زرگر، دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، عصر روز گذشته (۱۳ اردیبهشت) در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، برگزار شد.

 

در این جلسه، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، با گرامیداشت ایام مبارک اعیاد شعبانیه، بیان داشت: اقامه صلات و حدود و توسعه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای است که با تشکیل حکومت اسلامی، بر حاکم لازم می‌گردد.

 

وی گفت: اگر مسئولی در وظایف محوله‌ی خود کوتاهی کند و نتیجه‌ی این کوتاهی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و فقه شیعی باشد، مرتکب منکر شده است.

 

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: با توجه به بافت جمعیتی خاص استان البرز و فرقه‌ها و افکار موجود در استان، اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر در این استان بیشتر هویدا است؛ لذا کار بیشتر و مضاعفی را نیز می‌طلبد و مسئولین باید با انسجام و حمیت بیشتری وارد این موضوع شده و عمل کنند.

 

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: یکی از روش‌هایی که دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی به کار بسته‌اند، آلوده کردن فضای اجتماع و توسعه‌ی مفاسد است و هیچ‌کس نباید بگوید که این به ما ارتباطی ندارد.

 

وی افزود: البته می‌بینیم که همین روزها بعضی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، برای جذب رأی افرادی خاص، در سخنرانی رسمی خودشان، بی‌اعتقادی خود به اصل امربه‌معروف و نهی از منکر را اعلام می‌کنند و می‌گویند “امربه‌معروف و نهی از منکر، بحث مردم با مردم نیست، بلکه بحث مردم با مسئولین است” که دقیقاً برخلاف دستور صریح قرآن کریم است.

 

وی راهکار اصلاح مفاسد اداری و اجتماعی را اهتمام در اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر دانسته و خاطرنشان ساخت: متأسفانه قانون امربه‌معروف و نهی از منکر که با رفت‌وبرگشت‌های فراوان، بالاخره به تصویب مجلس رسید، هنوز با اهتمام اجرایی مناسبی در دستگاه‌ها همراه نشده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: هرچند دستگاه‌ها با فرازوفرودهایی که دارند، در زمینه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیت‌هایی دارند، اما با توجه به هجمه‌ی سنگین دشمن در حوزه‌ی مفاسد اجتماعی و اداری و اخلاقی، باید با قوه‌ی بیشتری در این زمینه ورود کرد.

 

وی تأکید کرد: تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی یکی از وظیفه‌های استانداری در این رابطه است که جلساتی برگزارشده اما باید توجه داشت که آنچه گزارش عملکرد واقعی در حوزه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر است، نمود بیرونی و اجتماعی اقدامات و برنامه‌هاست که در غیر این صورت، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

آیت‌الله حسینی همدانی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با آغاز فعالیت سردار سید یوسف مولایی به‌عنوان دبیر جدید این ستاد، شاهد تقویت اقدامات و عملیاتی شدن ملزومات حداقلی این ستاد، مانند تهیه‌ی اتاق ستاد امربه‌معروف و نهی منکر استان باشیم.

 

 

کد خبر 626448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha