صداهای ضدآمریکایی در مصر شنیده می شود

افزایش رویکردها و احساسات ضد امریکایی در میان مردم و دولتمردان مصری دولت آمریکا را به شدت دچار تشویش و نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، دولت باراک اوباما ، رییس جمهوری آمریکا اخیرا نگرانی عمیق خود ر ا نسبت به روند رو به افزایش احساسات ضد اسلامی در مصر بیان کرده زیرا مردم مصر که اکنون دوره انتقال خود به سوی کشوری دموکراتیک و مستقل را طی می کند انتقادات شدیدی از دخالت های آمریکا در امور کشورشان دارند.
وزارت امور خارجه آمریکا این انتقادها را « غیر دقیق » و « غیر عادلانه » دانسته و مدعی شده است که حملات و انتقادات انجام شده علیه « آن پترسون » سفیر جدید آمریکا درمصر « غیر قابل قبول » است.
ویکتوریا نولند ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت : با توجه به روند روزافزون احساسات ضد آمریکایی که در میان عموم مردم نفوذ کرده نگرانی دولت آمریکا بسیار افزایش یافته است.
وی مدعی شد که ایلات متحده امریکا حامی سرسخت ایجاد دولتی دموکراتیک در مصر در آینده ای نزدیک است و دولت آمریکا تلاش می کند تا به خاطر مصر در این کشور حضور داشته باشد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پترسون را یکی از بهترین نمایندگان آمریکا دانسته که برای ارائه سایت خارجی این کشور به مصر جدید در آنجا حضور پیدا کرده و قصد او کمک به مردم مصر است.
این در حالی است که ژنرال محمد العصر ، عضو شورای عالی نیروهای مسلح در همایشی که مزبان آن موسسه صلح آمریکا بود با انتقاد از دخالت های آمریکا در امور کشور مصر گفت : برخی از کشورها مانند آمریکا با ارائه بودجه به بعضی از سازمان های غیر دولتی مصر قوانین مصر را نقض کرده اند .
وی تاکید کرد که مصری ها مخالف دخالت های کشورهای خارجی در امور کشور خود هستند و این به طور مستقیم با مسئله استقلال طلبی مردم مصر که به خاطر آن علیه حسنی مبارک قیام کردند در ارتباط است.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی فاینال کال ،عبدالرحمن سالم ، یکی از اعضای بلند پایه اخوان المسلمین می گوید که سفیر آمریکا در مصر کار دیگری به غیر از بی مصرف کردن و ایجاد اختلال در جامعه مصر همانور که در پاکستان انجام داد را ندارد.
افزایش این گونه نگر ش ها و رویکردهای ضد آمریکایی در میان مردم و دولتمردان مصری از زمان سقوط مبارک ، آمریکا را بسیار پریشان و نگران کرده و آنها را به فکر پیدا کردن چاره ای برای نفوذ دوباره در میان مصری ها انداخته است.
 

کد خبر 62832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha