پیش بینی بیش از ۳۷۰۰  شعبه اخذ رای در خوزستان

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد انتخابات خوزستان، از پیش بینی سه هزار و ۷۵۷ شعبه اخذ رای جهت برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت خبر داد و اظهار داشت: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۷۶ شهر و ۲ هزار و ۲۵۰ روستا برگزار می‌ شود.

دکتر علی حسین حسین زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز گفت: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات دوازدهمین دوره ریاست ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر و روستا پیش بینی های لازم جهت هر چه باشکوه برگزار کردن این رویداد ملی اندیشیده شده است.

 

وی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 76 شهر و 2 هزار و 250 روستا برگزار می‌ شود، افزود: در این انتخابات 16 هزار و 913 نفر در خوزستان ثبت نام کردند که از این تعداد چهار هزار و 55 نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهر و 12 هزار و 858 نفر داوطلب انتخابات شوراهای روستا بودند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون 286 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای خوزستان انصراف دادند و 264 نفر رد صلاحیت شدند، ابراز کرد: تا این لحظه تعداد نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در خوزستان سه هزار و 112 نفر و تعداد نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای روستا حدود 11 هزار و 186 نفر است.

 

حسین زاده به شعب اخذ رای در استان اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور سه هزار و 757 شعبه اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت در خوزستان پیش ‌بینی شده که از این تعداد یک هزار و 892 شعبه شهری و یک‌ هزار و 865 شعبه روستایی هستند.

 

وی  با بیان اینکه از کل تعداد شعب اخذ رای در خوزستان، 2 هزار و 852 شعبه ثابت و 932 شعبه سیار هستند، اضافه کرد: جهت نظارت بیشتر بر انتخابات به ازای هر پنج شعبه اخذ رای، یک بازرس تعیین شده و در شهرستان های بالای 400 نفر به ازای هر 10 بارزس یک سربازرس نظارت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین جهت امنیت انتخابات و حفاظت از صندوق های اخذ رای، بیش از 11 هزار نیروی انتظامی در تمامی شعب مستقر می شوند، عنوان کرد: در هر شعبه اخذ رای سه نفر نیروی انتظامی مستقر می شود و علاوه بر آن، پشتیبانی امنیتی فضای شهرها و روستاها هم در روز انتخابات با پوشش نیروهای انتظامی انجام خواهد شد.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم جهت پشتیبانی از عوامل انتظامی مستقر در شعب اخذ رای نیز تدارک دیده شده است، اظهار کرد: پیش‌ بینی می‌ شود که مشارکت مردم در انتخابات 29 اردیبهشت در سایه امنیت ایجاد شده و حضور مردم در صحنه، پرشورتر از ادوار گذشته باشد.

 

کد خبر 628859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha