مسئولان در رفع مصیبت زلزله جهادی تر عمل کنند/ زدودن منکرات با ترویج معروفات محقق می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی باتأکید بر اینکه ضروری است مسئولان در کمک به آسیب دیدگان زلزله انقلابی و جهادی تر وارد شوند، گفت: به نظر می رسد در مورد خدمت رسانی به زلزله زدگان هنوز به پویایی کامل نرسیده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی ظهر امروز سه شنبه در نشست اعضای این ستاد، با اشاره به تداوم پس لرزه های دو رویداد زلزله و انتخابات بیان کرد: به نظر می رسد در مورد خدمات رسانی به زلزله زدگان هنوز به پویایی کامل و تلاش بی وقفه نرسیده ایم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ضروری است مسئولان در کمک به آسیب دیدگان زلزله انقلابی تر و جهادی تر وارد شوند، تصریح کرد: انصافا افرادی که در زلزله خانه های آنها دچار آُسیب شده در وضعیت مناسبی نیستند آنهم در ماه مبارک رمضان و بدون امکانات، گذران زندگی برایشان سخت است.

 

وی خطاب به مسئولان با بیان اینکه باید برای حل مشکلات این مناطق از راه های میانبُر  استفاده کرد و یا از اعتبارات موجود استفاده کرد تا اعتبارات این حوزه برسد چراکه مردم نمی توانند ماهها منتظر اختصاص اعتبارات باشند، ادامه داد: در سرکِشی ها مشاهده شده برخی منازل اعتبارات زیادی نیاز ندارند و با کمی کمک و تلاش می توان مشکل آنان را رفع کرد.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه به واسطه انتخابات به زلزله زدگان استان ظلم شد و این حادثه تحت شعاع قرار گرفت، خواستار حرکت جدی تر مسئولان در کمک به مردم زلزله زده و تأمین بحث امنیت در مناطق اسکان موقت شد.

 

حجت الاسلام یعقوبی به زلزله سیاسی انتخابات و تخریب های بعد از انتخابات هم اشاره کرد و با بیان اینکه همه اینها جزو منکرات است، از اعضای ستاد احیاء خواست در این موضوعات نظارت جدی تر داشته باشند.

 

وی به موضوع چهارشنبه های سفید که بعد از انتخابات رایج شده اشاره کرد و با بیان اینکه اینها نتیجه تبلیغات نادرست از مفهوم آزادی است، بیان کرد: آزادی باید در چار چوب ارزش های یک جامعه مطرح و مطالبه شود و آنگونه که دیده می شود هنوز جامعه بشری نتوانسته مفهوم دموکراسی را به معنای واقعی هضم کند چراکه در تعریف آزادی واقعیت این است که آزادی ما نباید به آزادی دیگران لطمه بزند.

 

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی، از اعضای ستاد خواست به منکرات جدید از جمله همین چهارشنبه های سفید رسیدگی کند و برای حل این معضل طرح و برنامه ارائه دهند.

 

وی در حل معضل بد حجابی بر ریشه یابی دلیل و علت کار، صحه گذاشت و با بیان اینکه برخورد فیزیکی با افراد بدحجاب جواب نمی دهد و باید برخورد فرهنگی مناسب داشته باشیم، خواستار مبارزه و مقابله با علت شد نه معلول!

 

وی یادآور شد: چه اشکالی دارد در مقابل بانوان بی حجاب ما هم مقابله به مثل کرده و زنان باحجاب و عفیف را بسیج کنیم و در قالب یک کمپین از ارزش های ناب اسلامی و فرهنگ حجاب طرفداری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، بر اصلاح بحث های بعد از انتخابات که باعث ایجاد شک و شبه در مردم شده تأکید کرد و با بیان اینکه قرار بود انتخابات را دو قطبی نکنیم ولی بدجور دوقطبی شد، افزود: پس از انتخابات یک بازسازی فکری و فرهنگی از طریق کانال ستاد احیاء ضروری است.

 

در ادامه این نشست تعدادی از مسئولان اجرایی به تشریح اقدامات و برنامه های اجرا شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر پرداختند و همچنین اعضای حاضر بر کیفی تر و عملیاتی تر شدن مصوبات جلسه و برخورد جدی تر با معضلات اجتماعی تأکید کردند.

 

 

کد خبر 632509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha