آغاز به کار نمایشگاه علوم قرآنی در استان یزد به مناسبت ماه مبارک رمضان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان گفت: نمایشگاه علوم قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز به مدت ۱۰ روز در یزد آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (17 خرداد) در نشست خبری برگزای نمایشگاه علوم قرآنی استان یزد گفت: ما در ماه مبارک رمضان مجموعه برنامه های مختلفی در شهرستان های استان با عنوان « جشن رمضان» داریم که در یزد و هفت شهرستان در استان برگزار می شود.

 

وی افزود: نمایشکاه علوم قرآنی در یزد امروز در محل حسینیه صاحب الزمان محمود آباد افتتاح می شود و با توجه به مشکل استان یزد در زمینه کمبود مکان به ناچار یکی از مکان ها استفاده می کنیم که امسال نیز حسینیه محمود آباد انتخاب شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با بیش از سه هزار عنوان کتاب و یک هزار نرم افزار قرآنی عرضه می شود و تخفیف های مختلف از 10 تا 50 درصد داریم.

 

غیاثی تصریح کرد: 10 محفل انس با قرآن در نمایشگاه و خارج از نمایشگاه، سه نشست علمی و تخصصی، همایش استانی « مناجات خوانی» در اردکان در 27 رمضان، برگزاری مسابقه تلویزیونی از قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، تجلیل از فعالان قرآنی استان، اکران فیلم های کوتاه یک دقیقه ای با موضوع ماه مبارک رمضان و توزیع 2 هزار جلد قرآن با اولویت مساجدی که کمبود قرآن دارند، از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

 

وی گفت: ارائه محصولات عفاف و حجاب، نمایشگاه هنرهای تجسمی، نمایشگاه نسخ قرآنی، اکران فیلم های کوتاه قرآنی، بخش کودک و نوجوان، موسسات فعال قرآنی، کتابت و خوشنویسی قرآن در نمایشگاه به صورت زنده و رونمایی از کتاب علوم قرآنی نیز به عنوان برنامه هایی است که در نمایشگاه انجام می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: این برنامه در 11 استان کشور انجام می شود که در یزد و 10 استان دیگر با مشارکت معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

غیاثی ادامه داد: این نمایشگاه از 17 تا 26 خردادماه از 9 تا یک بامداد برگزار می شود.

 

وی همچنین با اشاره به انتخابات خانه مطبوعات در استان یزد گفت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار شد که باید از این فرصت استفاده کنیم و در این زمینه نیز بایستی از تجربیات نفرات قبلی این خانه استفاده کنیم.

 

کد خبر 633984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha