سوء خلق با تهذیب نفس باید اصلاح شود

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه گفت: بخشی از گناهان همچون سوء خلق با توبه برطرف نمی‌شود بلکه با تهذیب نفس باید آن را اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز 17 خرداد در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند انسان‌ها را برای سعادت در دنیا و آخرت خلق کرده است.

وی افزود:  رسول گرامی اسلامی می‌فرمایند: سعادتمند دارای حسن خلق و بدبخت دارای سوء خلق است.

استاد حوزه و دانشگاه درباره شناخت حسن خلق، گفت: حسن خلق آراستگی درونی نیاز دارد، کسانی به بهشت می‌روند که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند یکی از اعمال صالح حسن خلق است که افزون بر بهشت رضوان و رضایت الهی را نیز به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام با اشاره به اینکه فحاشی، بخل، حسادت، تنبلی، غضب و بسیاری رذایل اخلاقی دیگر جزء سوء خلق محسوب می‌شوند، ابراز کرد: کسانی که دچار سوء خلق باشند ناصیه آنها به دست شیطان است و به سوی جهنم سوق پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ع) عنوان کرد: بخشی از گناهان همچون سوء خلق با توبه برطرف نمی‌شود بلکه با تهذیب نفس باید آن را اصلاح کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نمازی که با سوء خلق خوانده شود سبب سقوط انسان می‌شود کما اینکه شیطان نیز 6 هزار سال عبادت کرد اما چون دچار سوءخلق نظیر تکبر و حسادت بود در نهایت از درگاه الهی رانده شد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: تا زمانی که سوء خلق را از وجود خود دور نکنید همچون کسی هستید که عفونت بدن او را گرفته با ویتامین خوردن سالم نمی‌شود بلکه باید عفونت را برطرف کند.

 

کد خبر 634114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha