امروز  نیازمند مدیریت جهادی در حوزه امنیت و سازندگی هستیم

خبرگزاری شبستان: رئیس کانون جهادگران کشور گفت: دشمنان همه عرصه ها را مورد تهاجم قرار دادند و امروز به الگوهای مدیریت جهادی در امنیت و سازندگی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، امان پور پیش از ظهر امروز (27 خرداد) در مراسم بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، بیان کرد: حضرت علی (ع) جهادگر واقعی بودند و در همه عرصه ها الگویی برای ما هستند و ایشان نخلستان های بسیاری را به وجود آوردند و قنات هایی را حفر کردند و در تولید و اشتغال پرچم داری کرده و به فقرا خدمت کردند.

 

وی ادامه داد: برای اینکه از امام علی (ع) الگو بگیریم باید چندین نکته را مدنظر قرار دهیم نخست باید خودسازی داشته باشیم زیرا جهادگر ساخته نشده نمی تواند سازندگی به وجود آورد و باید فرصت سازندگی در خویش به وجود آوریم.

 

رئیس کانون جهادگران کشور اضافه کرد: اقدام دیگر این است که باید به دنبال کار و تلاش و کسب دانش برویم و نیازها را سنجیده و فعالیت های توسعه ای با رویکرد جهادی داشته باشیم؛ باید آرمان خواه بود و توانایی تغییر را ایجاد کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات جهاد سازندگی در عمران و آبادانی روستاها تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 120 هزار روستا داشتیم که 95 درصد جمعیت روستایی از خدمات زیربنایی بی بهره بودند و وقتی انقلاب پیروز شد در این روستاها فقر و تنگدستی وجود داشت و از طرفی هم دشمنان در کمین بودند.

 

امان پور اعلام کرد:  با توجه به محرومیت هایی که وجود داشت ضد انقلاب می توانست از این وضعیت به عنوان ابزار شایعه سازی و تبلیغات استفاده کند و  شهید بهشتی پیام دانشجویان انقلابی و طرح عظیم آنها برای قیام در محرومیت زدایی را تقدیم امام خمینی (ره) کرد و امام فرمان تأسیس جهاد را دادند.

 

وی تأکید کرد: جهادگران پرتلاش و آرمان خواه در این میدان ظاهر شدند و بعد که جنگ تحمیلی شد با فرمان امام برای مقابله با دشمن، وارد این عرصه شدند و جهادگران در 22 سال موفق شدند جمعیت پنج درصدی روستاها که از خدمات زیربنایی بهره مند بودند را به 95 درصد برساند.

 

رئیس کانون جهادگران کشور خاطر نشان کرد: کشوری که زمانی وارد کننده مرغ یخ زده، گوسفند زنده و اقلام غذایی بود به صادرکنندگان در این حوزه مبدل شد و این امر بدون رویکرد جهادگرانه و بدون حضور جهادگران عرصه جهاد و شهادت به وجود نمی آمد.

 

وی تصریح کرد: ما امروز بیش از گذشته به کاربست مدیریت  جهادی نیازمندیم و امروز هم به الگوهای مدیریت جهادی در امنیت و سازندگی نیاز داریم؛ دشمنان همه عرصه ها را مورد تهاجم قرار دادند و کشاورزی ما که نماد اقتصاد است و نسل ما را که نماد فرهنگ و تمدن است هدف گرفته اند و الگوی مدیریت جهادی کمک می کند به صورت موفق به نبرد با آنها بپردازیم.

 

امان پور یادآور شد: امروز ارزش ها، فرهنگ و مدیریت جهادی هنوز پابرجاست و اگر مسئولان استان بخواهند کشاورزی محور توسعه استان باشد باید به سمت پیاده کردن توسعه پایدار حرکت کنند.

 

کد خبر 636245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha