ساماندهی متکدیان شهرستان نیاز به یک اراده جمعی دارد

خبرگزاری شبستان: فرماندار يزد گفت: ساماندهی متکدیان برعهده يک دستگاه و نهاد خاصي نيست و نیاز به یک اراده جمعی دارد کهتمامي ادارات و نهادهاي ذيربط بايد در راستای جمع آوری و ساماندهی متکديان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از  روابط عمومي فرمانداری يزد، جلسه ستاد ساماندهی متكديان شهرستان يزد به رياست مصطفی سالاری فرماندار يزد روز گذشته (31 خرداد) برگزار شد.

 

مصطفي سالاری، فرماندار یزد در اين جلسه با بيان اينكه در سال گذشته جلساتی را با موضوع بررسی آسيب های اجتماعی متكديان و كودكان خيابانی در سطح شهرستان برگزار شده است بیان کرد: خوشبختانه با همكاری دستگاه قضایی، شهرداري، نيروي انتظامي، كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستی مصوبات اجرايی شده و قدم های خوبی در اين زمينه برداشته شده است.

 

فرماندار يزد تصریح کرد: براي جمع آوری و ساماندهی متكديان و حل اين مسئله اجتماعی مهم به همگرايی، همكاری و همفكری تمام دستگاههای اجرايی شهرستان نياز است و رفع اين آسيب اجتماعی كار يك دستگاه و نهاد نيست و مصمم هستیم این طرح را با جدیت بیستری دنبال کنیم.

 

وی با تاكيد به اينكه ساماندهی و جمع آوری متکدیان به عنوان یک ضرورت اجتماعی فرهنگی بايد در اولويت قرار گيرد خاطرنشان كرد: با توجه به دستورالعمل های و آئين نامه كودكان كار و متكديان كه تدوين شده است بايد آموزش های لازم و پوشش حمايتی برای اين افراد در نظر گرفته شوند تا بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

 

سالاري اضافه كرد: رفع این معضل و آسیب‌های اجتماعی آن به یک زیربنای فرهنگی نیاز دارد که بخشی از آن به فرهنگ برمی گردد، بخشی به گروه‌ های مردم نهاد و بخشی از آن نیز به خود مردم باز خواهد گشت که باید کمک کنند.

 

عالي ترين مقام اجرايی شهرستان يزد در پايان ضمن تقدیر و تشکر که از کلیه دستگاههایی که در این زمینه فعال هستند تاکید کرد توجه به معضلات ایجاد شده توسط متکدیان در شهر یزد باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و از همه خواست تا با پیگیری ها مستمر و هماهنگ در جهت ساماندهی متکدیان درسطح شهر اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 637320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha