فراخوان همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی بین کانون های مساجد کردستان اعلام شد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های مساجد کردستان از اعلام فراخوان همایش اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد در بین کانون های مساجد استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: همزمان با هزار و چهارصدمین سال میلاد امام سجاد (ع)، فراخوان مقالات همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(علیه السلام)» منتشر شد و پپوستر این همایش در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان اعلام شد.

 

وی ادامه داد: موضوعات فراخوان در دو بخش «اقتصاد مقاومتی» و «سبک زندگی فرهنگی اجتماعی» اعلام شده که علاقه مندان می توانند مقالات خود را در این محورها به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

 

گلباغی، تولید و اشتغال در سیره امام سجاد (علیه السلام)، تأثیر قناعت و ساده زیستی در اقتصاد مقاومتی، شیوه های مدیریت اقتصادی، تاثیر رزق حلال در فلاح فرهنگی و رفاه اقتصادی در سیره امام سجاد (علیه السلام)، تربیت خانواده متعالی از منظر امام سجاد (علیه السلام)، مبارزه با مظاهر فساد در سیره امام سجاد(علیه السلام) و حقوق متقابل فرد و اجتماع از منظر امام سجاد (علیه السلام) را از موضوعات بخش اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان همچنین گفت: موضوعات بخش سبک زندگی نیز تبیین شاخصه های حکومت دینی، استکبار ستیزی در سیره امام سجاد (علیه السلام)، شیوه های تبلیغی در سبک زندگی امام سجاد (علیه السلام)، تبیین ارزش های اسلامی در ادعیه از منظر امام سجاد (علیه السلام)، نقش دعا در زندگی دنیوی و اخروی در سیره امام سجاد (علیه السلام) و حقوق متقابل مسجد و خانواده است.

 

وی، آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش را 30 آذر سال جاری اعلام کرد و افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا این تاریخ به دبیرخانه همایش مستقر در دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به آدرس بجنورد، حد فاصل میدان کارگر و شهید، کوچه شهید مرتضی محمدی، دبیرخانه مساجد ارسال کنند.

 

گلباغی اذعان کرد: زمان برگزاری آئین اختتامیه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(علیه السلام)» همزمان با سالروز ولادت این امام همام در فروردین 97 و به میزبانی خراسان شمالی است.

 

وی با بیان اینکه از عموم پژوهشگران هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دانشجویان و طلاب دعوت شده است در این برنامه فرهنگی شرکت کنند، اظهار داشت: دو سفر زیارتی عتبات عالیات، دو سکه بهار آزادی، دو نیم سکه و ده ها جایزه ارزنده دیگر به برگزیدگان اهدا می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به همت دبیرخانه کانون های مساجد در مرکز استان و شهرستان تابعه دایر شده است و برنامه‌های این قرارگاه در همین راستا و با موضوع اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود.

 

کد خبر 638511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha