فعالیت های مردمی در دهه کرامت باید نمود داشته باشد/افول اخلاق بحران جامعه امروز

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه بحران امروز جامعه ما افول اخلاق است، افزود: فعالیت های مردمی در دهه کرامت باید نمود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی امروز(۸ تیر) در جلسه برنامه ریزی ستاد مراسم گلباران گفت:در دهه کرامت باید ذهن خومان را معطوف به این مسئله نماییم که برای تبیین ارزش های وجودی شخصیت های بزرگی همچون حضرت معصومه(سلام الله علیها) و امام رضا(علیه السلام) چه فعالیتی انجام دهیم تا مردم با این دو بزرگوار بیشتر آشنا بشوند.

 

وی با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیت حضرت معصومه(سلام الله علیها)، دختران، زنان و مقوله های حجاب و عفاف مهم است و برای ترویج اینها باید برنامه ریزی کنیم، افزود:مراسم گلباران حرم مطهر رضوی یک زیارت و ارادت است به ساحت امام رضا(علیه السلام) منتهی رویکرد دهه کرامت به جهت اینکه ولادت است باید رویکرد شادی و نشاط باشد چرا که جامعه امروز نیاز به تقویت روحیه نشاط و شادابی دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه دهه کرامت بهانه ای است برای شناخت آسیب های حوزه خانواده، اظهار داشت:برنامه های فرهنگی در فضای تعامل باید تحقق پیدا کند و مسجد محل تعامل است و با وجود تعارضات نمی توان به اهداف مورد نظر رسید.

 

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید در فضای آرام فعالیت فرهنگی انجام دهیم تا اثرگذار باشد، گفت:باید در مسجد علاوه بر انتخاب انسانهای خوب و شایسته مدیران خوبی را هم انتخاب نمود، بهتر است کارهای غلطی که در برخی مساجد انجام می شود را تعطیل نماییم چرا که در مساجد برای رسیدن به اهداف و انجام تکالیف با کسی تعارف نداریم.

 

وی افول اخلاق را مهمترین بحران در جامعه دانست و ادامه داد:معنی آتش به اختیار وکار فرهنگی تمیز که رهبر معظم انقلاب فرمودند یعنی دوری از بی قانونی و بهره از تعقل، تقوا و مطالعه است، باید مناطق نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی را بست که این وظیفه مسئولین فرهنگی است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه شناخت دشمن در عرصه فرهنگی مهمترین کار است، گفت:در عرصه های نظامی به خصوص ساخت موشک به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده ایم ولی متاسفانه در عرصه فرهنگی هنوز نقطه زن نشده ایم و به مدل های خوبی در این عرصه دست پیدا نکردیم.

 

عبداللهی مراسم گلباران را یک جریان فرهنگی خوب دانست و اظهار داشت: استعدادهای خوبی در کانون های فرهنگی هنری وجود دارد که باید آنها را کشف و پرورش داد، باید به سهم خودمان در جهت اعتلای فرهنگ تلاش کنیم که این فقط در توان یک مدیر جهادی است و مدیر جهادی عالم، با پشتکار، امانتدار، با اخلاص، با تقوا و دارای تبعیت سازمانی است.

کد خبر 638568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha