پرداختن به فعالیت های قرآنی یکی از رسالت های اصلی کانون های مساجد است

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم در تمامی برنامه های کانون های مساجد فعالیت های قرآنی را دخیل کنیم، افزود: پرداختن به قعالیت های قرآنی یکی از رسالت های کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در جلسه مدیران خانه های نور ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت:باید به فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت عنوان خانه های نور به طور ویزه پرداخته شود تا بتوانیم به قرآن نگاهی جامع تر، علمی تر و تخصصی تر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید آسیب های حوزه قرآن شناسایی شود، افزود:با مطالعه آسیب های حوزه قرآنی به این نتیجه می رسیم که در این حو.زه نتوانسته ایم جایگاه حقیقی خودمان را داشته باشیم چرا که گاهی مسائل حاشیه ای برای قاریان دقیق تر از متن است و جلب توجه بیشتری می کند.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه خداوند از کسانی که با قرآن مانوس هستند به نیکی یاد کرده است، اظهار داشت:اگر فردی تلاشش این باشد که فقط رتبه قرآنی کسب کند و یا حوزه قرآن منبع درآمد باشد ترویج این نگاه در جامعه قرآنی مطلوب نیست چرا که باید به قرآن نگاهی جامع داشته باشیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قرآن در جامعه امید بخش است، ادامه داد:قرآن در تمامی موضوعات جامعه بشری مطالب بسیار مفیدی دارد و اگر در جامعه مفاهیمی امید و اخلاق در حال افول است به دلیل دور شدن از قرآن است.

 

وی با بیان اینکه نباید در مساجد فقط به قرائت قرآن پرداخته شود، گفت:بد اخلاقی، تفرقه، آسیب های اجتماعی و حتی نزدیک شدن به اسرائیل هم به خاطر دوری از قرآن است چرا که قرآن می فرماید ای مسلمانان بدانید که یهود و نصاری هیچوقت از شما راضی نخواهند شد.

 

عبداللهی با اشاره به اینکه حوزه قرآن در کشور ما آسیب های دارد، اظهار داشت:ما در کانون های فرهنگی هنری مساجد مهد قرآن نداریم و آنچه به عنوان خانه های نور مطرح می شود یعنی انجام فعالیت های تخصصی قرآنی بری تمام سنین است و خانه های نور باید چشم انداز قرآنی داشته باشند.

کد خبر 638601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha