پیروی از ولایت فقیه نشانه حُب امام زمان(عج) است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران رعایت اخلاق را از ملزومات جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از نشانه عشق و علاقه به امام زمان(عج) پیروی از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته(18 تیر) در مراسم گرامیداشت حاج اصغر زنجانی اظهار کرد: انسان های اخلاق مدار هیچگاه از مسیر درست منحرف نمی شوند از اینرو در جامعه کنونی رعایت اخلاق لازمه مقابله با انحرافات است.

 

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به بیانات ولی فقیه عین بی اخلاقی است، خاطرنشان کرد: اخلاق به معنای از خودگذشتگی است به همین جهت ایثار یکی از پایه های اخلاق را تشکیل می شود.

 

آیت الله صدیقی ادامه داد: انسان اخلاق مدار در قلب مردم جای دارد بنابراین انسان های که رنگ خدا می گیرند خود را به ریاست محدود نمی کنند.

 

به گفته امام جمعه موقت تهران برای داشتن رفتار درست که یکی از ویژگی های انسان است باید خود را به اخلاق مزین کرد.

 

وی یکی از رموز درست شدن اخلاق و رفتار را مودت با اهل بیت عنوان کرد و ادامه داد: هدف از خلقت انسان در قرآن کریم بیان شده است از اینرو رسیدن به کمال به عنوان هدف از چرایی آفرینش انسان عنوان شده است.

 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه این زندگی زودگذر و فانی است، گفت: همه موجودات سیرتکاملی به سوی خداوند را در این دنیا طی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حب به امام زمان(عج) بدون پیروی از ولی فقیه ممکن نیست، گفت: نمی توان امام زمان را دوست داشت و در برابر اهانت برخی به ولی آن حضرت بی تفاوت ماند.

 

به گفته امام جمعه موقت تهران مسوولان باید خود را خادم مردم بدانند و نباید تنها در انتظار پاسخگویی به صحبت هایی که عنوان می شود، باشند.

کد خبر 640764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha