ارسال ۴۰۷ اثر به دوازدهمین جشنواره ملی « فیلم کوتاه و مستند رضوی» به میزبانی استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تعداد ۴۰۷ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی « فیلم کوتاه و مستند رضوی» به میزبانی استان یزد ارسال شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز ( 19 تیر) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، مستند رضوی داریم که فراخوان آن از مهرماه 95 اعلام شده است و در سطح کشور از طریق کلیه مراکز فیلم سازی و موسسات و صداوسیما به آن پرداخته شد.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های این دوره از جشنواره شامل محدوده زمانی برای ساخت فیلم ها بود که از سال 93 فیلم هایی که ساخته شده بود میتوانستند در این جشنواره شرکت داده شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: تغییر در ساختار جشنواره و تغییر در دبیری جشنواره از جمله تغییراتی بود که در این دوره از جشنواره اعمال شد.

 

غیاثی تصریح کرد: علیرضا دهقان از جمله مستندسازان کشوری است که در استان یزد به عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی  انتخاب شد و بخش های تخصصی جشنواره را پیگیری کرده است.

 

وی افزود: محل جشنواره سینما تک صفائیه است و مهلت ارسال آثار تا 31 خرداد تمدید شد و علاقمندان ارسال کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تعداد ارسال آثار به دلیل انتخاب محدوده زمانی همراه با کاهش بوده است  و تعداد فیلم هایی که در سامانه الکترونیکی ثبت شد تعداد 475 اثر بود که تعداد 407 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

غیاثی بیان کرد: 153 فیلم مستند و 225 فیلم به صورت داستانی بود که 10 فیلم در بخش ویژه مستند و 12 فیلم نیز ویژه داستانی به این دبیرخانه ارسال شد.

 

وی ادامه داد: بیشترین تعداد ارسال آثار از  تهران 155 اثر، قم تعداد 40 اثر و یزد تعداد 32 اثر به این جشنواره ارسال شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: اعضای هیات انتخاب داستانی شامل سعید پوراسماعیلی، نیما عباسپور و سعید قاسمی هستند و مستند نیز منوچهر مشیری و  مسعود سفلایی و محمدحسین دامن زن هستند.

 

غیاثی تصریح کرد: برگزاری کارگاه از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است که امسال تعداد این کارگاه ها کمتر شده اما با کیفیت بیشتر و روز بیشتر و همچنین حضور بیشتر علاقمندان انجام می شود.

 

وی گفت: سعی شده جشنواره امسال به لحاظ فنی و محتوایی تقویت شود و بر اساس اطلاعات موجود محتوای فیلم های امسال و ارتباط آن با موضوع جشنواره نزدیک تر و بیشتر از سال های قبل بوده و قدم رو به جلویی برای جشنواره است.

کد خبر 640842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha