۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره گرافیکی رضوی ارسال شده است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ اثر در قالب های هنری طراحی جلد، پوستر، آرم و نشانه و تصویرسازی به دبیرخانه جشنواره گرافیکی رضوی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان امروز(19 تیر) در نخستین جلسه شورای هماهنگی گرامیداشت جشن های مردمی دهه کرامت بیان داشت: 15 سال از تصویب دهه کرامت در شورای فرهنگ عمومی کشور می گذرد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره امام رضا علیه السلام یکی از ویژه برنامه های دهه کرامت است، افزود: نزدیک به 100 کشور جهان جشنواره امام رضا علیه السلام برگزار می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه زاهدان در دهه کرامت میزبان سومین جشنواره  گرافیکی رضوی خواهد بود، گفت: در حال حاضر 400 اثر در قالب های هنری طراحی جلد، پوستر، آرم و نشانه و تصویر سازی به دبیرخانه سومین دوره جشنواره گرافیکی رضوی ارسال شده است.

 

مسگرانی تاکید کرد: آثار سومین دوره جشنواره گرافیکی رضوی داوران ملی و بین المللی قضاوت خواهند کرد.

 

وی در ادامه از برگزاری شب های شعر رضوی در استان خبر داد و  افزود: شب های شعر رضوی در سراوان، زهک، ایرانشهر و چابهار به ترتیب 21 تیر، 26 تیر، 3 مرداد و 5 مرداد خواهیم داشت و همچنین شب شعر رضوی در زاهدان را در دهه کرامت برگزار می کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان نمود: همچنین هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه عمومی استان  و پانزدهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرایی می شود.

 

مسگرانی با پیشنهاد اینکه گردهمایی فرهنگ معارف رضوی با حضور علمای اهل سنت و شیعه برگزار شود، گفت: امام رضا فقط متعلق به اهل شیعه نیست بلکه اهل سنت به این امام بزرگوار عرض ارادت دارند.

 

وی افزود: دستگاه های اجرایی برای بسترسازی ویژه برنامه های دهه کرامت به مردم کمک کنند.   

کد خبر 640940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha