محدودیتی برای تامین اعتبارات ‌آبیاری نوین در خراسان جنوبی نداریم

خبرگزاری شبستان:معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر میزان سیستم های آبیاری نوین در خراسان جنوبی انجام شود منابع آن تامین خواهد شد و محدودیتی برای آن در این استان کویری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی مراد اکبری امروز (20 تیر) در مراسم تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور حدود 10 سال است که به دلیل نوسانات با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و راهی جزء سازگاری با این امر نداریم.

 

وی با بیان اینکه آب در هویت و فرهنگ مردم بسیار اهمیت و جایگاه خاصی دارد، گفت: رویکرد ما در مصرف آب باید تغییر یابد و منابع آبی در اختیار مدیریت شود.

 

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی کشور سیستم های نوین آبیاری اجرا شده، ادامه داد: در سال جاری 3 هزار و 300 میلیارد تومان برای توسعه آبیاری تحت فشار در سطح کشور پیش بینی شده است.

 

اکبری با تاکید بر اینکه در برنامه ششم آب و محیط زیست توجه ویژه شده، بیان داشت: سال گذشته در 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیار تحت فشار  اجرا شده است.

 

به گفته در سال 96 تا پایان خردادماه 30 هزار هکتار از اراضی کشور به روش های نوین آبیاری مجهز شدند و همچنین 120 هزار هکتار در حال اجرا است.

 

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال 95 میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در خراسان جنوبی پیش بینی شده است، گفت: همچنین 112 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی خراسان جنوبی پیش بینی شده که در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

 

اکبری بیان کرد: در خراسان جنوبی در سالهای گذشته آبیاری تحت فشار در 6 هزار و 500 هکتار اجرا شد اما سال گذشته یک هزار و 500 هکتار و در سال جاری یک هزار و 282 هکتار آبیار نوین اجرا شده که 2 برابر میزان آبیاری نوین انجام شده در طول تاریخ استان در دست اقدام و انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه هر میزان سیستم های آبیاری نوین در خراسان جنوبی انجام شود منابع آن تامین خواهد شد و محدودیتی برای آن در این استان کویری وجود ندارد، افزود: امسال 9 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارات آب و خاک در کشور است که امیدواریم بخش عمده ای از مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

 

 

کد خبر 641131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha