حل مشکلات اراضی خوسف/ پروژه آماده سازی اراضی  زعفرانیه بیرجند ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات مردم خوسف برای ۳۴۱ قطعه زمین که از سال ۶۴ و ۸۱ توسط مسئولان وقت واگذار شده، گفت: مشکل مربوط به ۱۳۵ قطعه زمین بررسی و حل شد و اطلاعات ۲۰۶ قطعه زمین دیگر هم بررسی و حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حمیدرضا عظیمیان امروز ( 27 تیر) در بازدید از پروژه آماده سازی اراضی 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند (پادگان 04) اظهار کرد: قرارداد مشارکت و همکاری راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی با وسعت 450 هکتاری می تواند الگویی در کشور شود و همکاری خوب و ارزنده ای ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه دولت تنها مسائل اقتصادی نیست، افزود: برد دولت در تامین سرانه‌های مردم و شهر و دستگاههای اجرایی است که بتوانیم فضای سبز و معابر برای سهولت ایجاد کنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: البته باید منابع مالی دولت را نیز در نظر گرفت اما اصل این موضوع نیست.

 

عظیمیان با اشاره به اراضی 450 هکتاری پادگان 04 بیرجند، گفت: ساخت این پروژه برای بازه زمانی 30 ماهه تعریف شده که 18 ماه دیگر فرصت باقی مانده است.

 

به گفته وی برنامه ریزی شده از این مجموعه بخشی در اختیار شریک پروژه (موسسه خدمات و توسعه خراسان بزرگ) قرار گیرد و بخشی هم بر اساس نوع کاربری قوانین خاص خود را دارد و باید کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری، کاربری عمومی در اختیار دستگاه های مربوطه و کاربری مسکونی هم در قالب تعاونی های تایید شده واگذار شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: این مجموعه ظرفیت 12 هزار واحد مسکونی برای جمعیت حدود 60 هزار نفر را دارد که  تعدادی از واحدها تجاری و تعدادی هم مسکونی ساخته می شود.

 

عظیمیان به ایجاد خدمات روبنایی در مسکن ها مهر اشاره کرد و افزود: در این راستا هر استانی که دو سوم هزینه را تامین و اقدام کند، وزارت راه و شهرسازی یک سوم هزینه های لازم را تامین خواهد کرد.

 

وی با اشاره به مشکلات مردم خوسف برای 341 قطعه زمین که از سال 64 و 81 توسط مسئولان وقت واگذار شده، گفت: مشکل مربوط به 135 قطعه زمین بررسی و حل شد و در خصوص 206 قطعه زمین دیگر هم اگر اطلاعات کامل به ما ارائه شود پاسخ خواهیم داد تا مشکلات حل شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: این زمین‌ها براساس صورت جلسه اولیه به مردم واگذار شده و مردم اطلاع کافی نداشتند و ساخت و سازهایی انجام دادند اما سال 85 راه و شهرسازی سند صادر کرده و مردم دچار سردرگمی شدند و تنها به صورت جلسه اولیه اعتماد کردند اما اکنون مردم به عنوان مال غیر درگیر دادگاه شدند.

 

وی در ادامه با اینکه وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ها بخصوص شهرهای کوچک کمک می کند، افزود: شهرداری دستگاهی 100 درصد عمومی است که در شرایط رکود مسکن دچار مشکل شده اند.

 

اسماعیلی، مدیر عامل شرکت موسسه خدمات و توسعه خراسان بزرگ وابسته به آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اینکه حدود یک سال است که از زمان اجرای پروژه 450 هکتاری رعفرانیه بیرجند می گذرد، افزود: این پروژه به نسبت پروژه های اجرایی در نقاط دیگر کشور وضعیت و پیشرفت خوبی دارد.

 

وی از پیشرفت 38 درصد پروژه آماده سازی اراضی 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند (پادگان 04) خبر داد و بیان کرد: حجم کار این پروژه فوق العاده سنگین است و دستگاه های اجرایی مرتبط با این پروژه در استان هم باید همکاری کنند تا زیرساخت ها پروژه همزمان با پیشرفت عمرانی تامین شود تا در زمان واگذاری طرح مشکلی به وجود نیاید.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه آستان قدس آمادگی همکاری برای ایجاد مجموعه های روبنایی این پروژه را دارد، گفت: با اوضاع نامناسب اقتصادی هرچند شاید واحدهای این پروژه به موقع به فروش نرسد اما به تعهدی که کردیم پایبند هستیم تا در برنامه زمانبندی مراحل آماده سازی پروژه انجام شود.

 

 

 

 

کد خبر 642744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha