اعزام دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس

خبرگزاری شبستان: کارشناس فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به اعزام ۷۵ نفر ازدانش آموزان دختر زیارت اولی به به مشهد مقدس، گفت: جشن های رضوی در ۳۳ کانون فرهنگی- تربیتی، دارالقرآن ها و مدارس پایگاه اوقات فراغت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مهناز هلشی کارشناس فرهنگی هنری و اردوهای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، سه شنبه(27 تیر) در نشست هم اندیشی ستاد دهه کرامت که در دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت:  با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس، ویژه برنامه های دهه کرامت و جشن های رضوی در کانون های فرهنگی دارالقرآن ها و مدارس پایگاه اوقات فراغت برگزار می شود.

 

وی افزود: در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ معصومی و رضوی برنامه های بزرگداشت دهه کرامت در ادارات آموزش و پرورش، مدارس فعال، 33 کانون فرهنگی- تربیتی و دارالقرآن ها در دستور کار قرار گرفته است.

 

هلشی، فضاسازی مناسب برای حضور فرهنگیان، دانش آموزان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در این برنامه ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعر، پیامک و دلنوشته در خصوص حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت امام رضا(ع) در این ایام پیش بینی شده است.

 

وی ابراز کرد: فراخوان مقاله پیرامون زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت امام رضا(ع) ویژه فرهنگیان نیز اعلام شده است.

 

کارشناس فرهنگی هنری و اردوهای اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی شامل کتب، لوح فشرده، نرم افزار و فیلم همراه با توزیع بسته های فرهنگی شامل کتابچه، بروشور و لوح فشرده با محوریت دهه کرامت خبر داد.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اجرای مسابقه کتابخوانی رضوی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان 6 عنوان کتاب در خصوص زندگی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاهچراغ(ع) به دانش آموزان معرفی شده است.

 

هلشی، با اشاره به قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ادارات آموزش و پرورش، مدارس فعال، 33 کانون فرهنگی- تربیتی و دارالقرآن ها، اعلام کرد: همزمان با دهه کرامت 75 نفر از دانش آموزان زیارت اولی را از میان دختران دوره دوم متوسطه به مشهد مقدس خواهیم داشت.

 

کد خبر 642757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha