دومین همایش کرامت انسانی در آموزه های رضوی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دومین همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی در آموزه های رضوی ۵ مرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای امام زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(28 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: دومین همایش علمی پژوهشی کرامت انسانی در آموزه های رضوی پنج شنبه(5 مرداد) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 60 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش در زنجان ارسال شده است، گفت: این همایش با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های پژوهشی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و گرامی‌داشت تولید‌کنندگان و پدیدآورندگان  آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی برگزار می شود.

 

وی مطالعات نظری و مطالعات کاربردی را از محورهای فراخوان مقاله در این همایش عنوان کرده و ادامه داد: در حوزه مطالعات نظری، مفهوم‌شناسی کرامت انسانی در فرهنگ عمومی (حدیثی، فقهی، کلامی و عرفانی)، بررسی تطبیقی کرامت انسانی در فرهنگ رضوی و مکاتب بشری (اخلاقی، فلسفی، حقوقی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، انسان‌شناختی و ...) مورد توجه بوده و در حوزه مطالعات کاربردی نیز آثار کرامت انسانی در فرهنگ رضوی(زندگی فردی و اجتماعی، روابط همسایگی، خانواده، مواجهه با ادیان دیگر و ...)، آسیب‌ها و چالش‌های فراروی تحقق کرامت انسانی در جهان معاصر و راهکارهای رفع آن با الهام از آموزه‌های رضوی مد نظر قرار دارد.

 

این مقام مسوول به جایگاه کرامت انسانی در دین اسلام اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید هم منشور حقوق شهروندی در راستای ارج نهادن کرامت انسانی در جامعه به امضا رسید.

 

به گفته مقدم، استان زنجان در بحث کرامت انسانی جزو استان های پیشگام است از اینرو موضوع جشنواره رضوی در استان زنجان به مساله کرامت انسانی پرداخته است.

 

 

کد خبر 642991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha