مساجد در برپایی مراسم، تنها به انجام  سخنرانی و مداحی بسنده نکنند

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد وفا گفت: بسیاری از مساجد در برپایی مجالس مذهبی به انجام سخنرانی و مداحی بسنده می‌کنند، درحالی که باید سبک زندگی و آموزه‌های پیشوایان دین را نیز برای مردم بازگو کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: بسیاری از مساجد و هیئات مذهبی در برپایی مجالس متنوع در مناسبت‌های مختلف در طول سال تنها به انجام سخنرانی و مداحی بسنده می‌کنند در حالی که باید سبک زندگی و آموزه‌های پیشوایان دین را برای مردم بازگو کنند و ماندگاری این وضعیت می‌تواند موجب سطحی شدن این مجالس و سوءاستفاده دشمنان از آن‌ها برای اشاعه شبهات شود.

 

وی افزود: گرایش بیشتر جوانان به مجالس مداحی، قابل درک است چون با شور و هیجان همراه می‌شود، اما تجربه نشان داده است که هر جا سخنرانان، مطالب ارزنده‌ای مطرح کردند، همین جوانان، از آن سخنرانی‌ها استقبال کرده‌اند.

 

امام جماعت مسجد وفا، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در مورد برگزاری باشکوه مراسم دینی در سراسر کشور تاکید دارند در این میان، لازم است که ائمه جماعات مساجد در این مجالس، از دستاوردهای علمی و حوزوی حضرات معصومین (ع) و اهل‌بیت (ع) نکاتی را بیان کنند و با معرفی کتاب‌های مرتبط و بعضا هدیه آن‌ها به دیگران،  مردم به ویژه جوانان را با معارف دین، بیشتر آشنا کنند.

 

یادآور می شود، مسجد وفا در تهران، خیابان شوش شرقی، خیابان شهید رجب‌نیا واقع شده است.

 

 

 

کد خبر 643024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha