جامعه نیازمند ترویج فرهنگ رضوی/جشن های دهه کرامت  مردمی برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با تاکید بر برگزاری جشن های مردمی وخودجوش دهه کرامت گفت: امروز جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی ،در جلسه ستادهماهنگی جشن های دهه کرامت ، با بیان اینکه برگزاری برنامه های مختلف دهه معنوی کرامت موجب ترویج سیره رضوی در یک جامعه می شود، افزود: برگزاری برنامه های مختلف در دهه کرامت نیازمند سازمان دهی و غنی سازی برنامه های مردمی و خودجوش است که موجب ایجاد شادی و نشاط معنوی در جامعه می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه جشن های عید رضوی با هدف نهادینه ساختن فرهنگ شادی و نشاط در جامعه در ایام دهه کرامت برگزار شود ادامه داد: فرهنگ کرامت یک فرهنگ دینی وقرآنی است.

 

سوقندی با اشاره به اینکه امروز تمام دشمنان بشریت در دنیا تحت عناوین مختلف کرامت انسانی را زیر سوال می برند اظهار داشت: این دهه فرصتی ناب برای ایجاد پیوندی مستحکم و استوار برای جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه معصومین(ع) و تبیین فرهنگ و دین اسلام و قرآنی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت همکاری وتعامل تمامی دستگاههای اجرایی نیز تأکید داشت و گفت: ضرورت دارد که دستگاههای فرهنگی در این زمینه همکاری کرده و راهکار ارائه دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی  به قرارداشتن استان سمنان در مسیر مسافران حرم رضوی گفت: می توان این فرصت را غنیمت شمرده و برنامه های دهه کرامت را طوری برنامه ریزی کرد که این مسافران نیز بهره لازم را ببرند.

 

سوقندی با بیان اینکه ایام دهه کرامت در بردارنده محاسن اخلاقی ،مکارم اخلاقی ومعالی اخلاقی است، برنامه ریزی درست و بهره مندی از ظرفیت ها را در این خصوص مورد تأکید قرار داد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ۲۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دراستان سمنان گفت: در هر یک از این کانون حداقل دو برنامه اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حدادیان از برگزاری ۴۸۰ عنوان برنامه در کانون های مساجد این استان همزمان با دهه کرامت خبر داد وافزود: برگزاری ویژه برنامه روز دختر همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، جشن میلاد امام رضا (علیه السلام) ، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاههای کتاب و عکس و مشارکت در برگزاری جشن های زیر سایه خورشید ازمهمترین برنامه های کانون های مساجد استان سمنان است.

 

حدادیان تصریح کرد: برنامه های دهه کرامت در کانون هایی که با نام حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) فعالیت دارند از شرایط و ویژگی های خاصی برخوردار خواهد بود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با اشاره به برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در استان سمنان اظهار داشت:این برنامه همه ساله با همکاری کانون فرهنگی هنری والفجر مسجد المهدی برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حدادیان تصریح کرد: کانون‌های مساجد استان سمنان، برنامه‌های متنوع و جذابی برای این دهه داشته و سیره و زندگی حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) را برای مردم به ویژه قشر جوان تبیین می کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند.

 

به گفته وی مسئولان و متولیان جشنواره دهه کرامت باید تلاش کنند تا با بستر سازی مناسب، برگزاری برنامه‌های مفید و معرفی کامل ظرفیت‌های فرهنگی و دینی آستان‌های مقدس، زمینه جذب حداکثری مردم، بخصوص جوانان را فراهم آورند.

 

تجلیل از دختران وپسران با نامهای معصومه و رضا، برگزاری جشن های زیر سایه خورشید واستقبال از کاروان رضوی، عیادت از بیماران، غبارروبی مزار شهداء، برگزاری جشنهای روز دختر و میلاد امام رضا (علیه السلام) ، دیدار باخانواده های شهداء و جانبازان، حضور دربقاع متبرکه،ا نجام تبلیغات میدانی در برنامه های اصلی،آذین بندی سازمان ها در دهه کرامت،اطلاع رسانی وانعکاس برنامه ها ،برگزاری مراسم جشن، ارسال پیامک تبریک دهه کرامت ،اعزام دختران و زنان سرپرست خانوار به مشهد وقم، برپایی ایستگاه‌های نقاشی و... از برنامه های پیشنهادی وتدارک شده اعضای ستاد دهه کرامت اعلام شد.

 

کد خبر 643346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha