کیفی سازی جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) نیازمند معرفی الگوهای عملی فرهنگ رضوی است

خبرگزاری شبستان:داور دوازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) به رشد کمی این جشنواره اشاره کرد و گفت: برای کیفی سازی جشنواره و نامه های دریافتی باید ابتدا الگوهای عملی فرهنگ رضوی را معرفی کرد.

فاطمه نعمتی سارخانلو، مدیرمرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری رامسر و داور پنج دوره از جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام) امروز(1مرداد) درگفتگو یی با خبرنگار شبستان در ساری از کم و کیف برگزاری این جشنواره طی سال های 85-96 می گوید که در این مجال از نظر می گذرد.

 

* چند دوره افتخار داوری این جشنواره را دارید؟

پنجمین دوره است که افتخار دارم خادم امام رضا(علیه السلام) باشم و آثارمکتوبی که برای ایشان نگارش می شود را بخوانم.

 

* ارزیابی خودتان را از برگزاری دوازده دوره جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(علیه السلام) بفرمایید و آیا این جشنواره توفیقاتی هم داشته است؟

درسال های اولیه که جشنواره برگزار می شده  و این اتفاق خجسته در استان مازندران شاهد بودیم به همراه اعضای یک کارگاه ادبی در این جشنواره شرکت می کردم و چندین سال پیاپی رتبه هایی را کسب کردیم وهم اکنون پنج سالی است که به عنوان داور به این جشنواره دعوت می شوم.

 

کیفیت کار در این جشنواره نیازمند اینکه دبیرخانه جشنواره با تشکیل اتاق فکر و بررسی و آسیب شناسی آثاری که می رسد موجبات جذب  افرادی که ارتباط های خاصی با امام دارند فراهم شود و آنها ترقیب گردند  تا نامه های خود را به جشنواره ارسال کنند بطور نمونه من دوستانی دارم که تمام سال ارتباط خاص عرفانی با امام رضا(علیه السلام) دارند و حال خوشی به آن ها دست می دهد و برای ثامن الحجج(علیه السلام) می نویسند و اما هرگز نامه هایشان را به این جشنواره ارسال نمی کنند.

 

باید راهی یافت تاآنها ترقیب بشوند و دلنوشته هایشان را به این جشنواره ارسال کنند و افراد بیشتری با آنها آشنا شوند واز این طریق فرهنگ رضوی اشاعه پیدا می کند.

 

 با ترویج فرهنگ ناب رضوی، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و بنیان خانواده ها مستحکم می شود و براین باور معتقدم و فکر می کنم با اشاعه این فرهنگ و ترویج سیره ائمه(علیهم السلام) تحول بزرگی در جامعه رخ دهد. همه ما عنایت های ویژه امام رضا(علیه السلام) را در زندگی خود دیده ایم و همه ما یک وابستگی خاصی با آن حضرت داریم و می طلبد این ارادت به امام را بر قلم ها جاری و در جشنواره نامه ای به امام رضا(علیه السلام) شرکت نمائیم.

 

* در این سالهایی که داوری جشنواره را عهده دار هستید آیا چیزی توجه شما را جلب کرده که پیگیر آن شوید؟

یکسری از نامه ها برای افراد خاصی که حاجت های خاصی دارند یا افراد نیازمندی که فکر می کنند این نامه ها به حرم می رود و خادمان حرم می خوانند و اتفاقات خوبی برایشان می افتد. دسته ای از این نامه ها نیز به نگاه عمیق افراد به امام رضا(علیه السلام) و زاویه های دید خاصی که آنها به امام نگاه می کنند اختصاص دارد که می طلبد مطالعات جانبی داشته باشیم تا بتوانیم این نامه ها را درک کنیم.

 

هیچ کدام از داوران این جشنواره منتظر گرفتن آمار بالایی از نامه ها نیستند همه دنبال کیفی سازی این فرآیند هستند و برای کیفی سازی جشنواره و نامه های دریافتی باید ابتدا الگوهای عملی فرهنگ رضوی را معرفی کرد نه صرفه از طریق آموزش و رسانه ای کردن برخی از موارد و این باید از خانواده ها شروع شود.

کد خبر 643664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha