« یاوران حجاج» و « بانوان حج گذار» به عنوان طرح هایی در راستای حمایت از حجاج در انجام مناسک

خبرگزاری شبستان: مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد با اشاره به طرح ها در جهت حمایت از حجاج گفت: « یاوران حجاج» و « بانوان حج گذار» به عنوان طرح هایی در راستای حمایت از حجاج ناتوان در انجام مناسک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید حسن میررحیمی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد امروز (2 تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته حج گفت: حج به عنوان یک فریضه الهی است که مسلمانان جهان به این امر توجه ویژه ای دارند.

 

وی افزود: ما امسال نیز اعزام حجاج به بیت الله الحرام داریم که برنامه ریزی های آن تاکنون انجام شده است و اعزام را در زمان معین داریم.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز ما پیگیر اعزام حجاج هستیم و بیش از دو هزار نفر نیز در حج ثبت نام کرده اند و اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام میررحیمی تصریح کرد: در این زمینه نیز یکی از برنامه های ما در خصوص آموزش حجاج است که در استان یزد نیز ده جلسه آموزشی، مناسک، اسرار حج، فلسفه حج را داشته ایم و یک جلسه هم به عنوان سمبلیک آموزش داده شد که دو هزار و 270 زائر آموزش های لازم را دیدند و نکات امنیتی و برکات حج برای آنها ارائه شد.

 

وی بیان کرد: در حج امسال برنامه های خاصی در زمینه حمایت و کمک به حجاج داریم و گروهی به نام یاوران حجاج نیز داریم که از هر کاروان بین 10 تا 18 نفر آموزش کمکهای اولیه دیده اند و خدمت به زائران و حجاج بیت الله الحرام در نظر گرفته شده است.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد گفت: گروهی نیز به عنوان بانوان حج گزار از بین نخبگان و دارای تحصیلات هستند که به زائران کم سواد و بی سواد و ناتوان کمک می کنند.

 

حجت الاسلام میررحیمی ادامه داد: در این راستا نیز طرح مودت داریم که به عنوان زباندان با حجاج کشورهای دیگر تماس می گیرند تا در صورت مشکلات این ارتباط را داشته باشند.

 

وی گفت: هر زائر 150 هزار ریال بن کتاب دارد که علاوه بر آموزش حضوری این کتاب ها نیز مطالب مهم را در اختیار حجاج قرار می گیرد.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد بیان کرد: در عربستان نیز در هتل ها مراسم دعای کمیل، توسل و مناسک و آموزش مناسک را داریم تا مشکلاتی از این قبیل بوجود نیاید.

 

حجت الاسلام میررحیمی گفت: امیدواریم این برنامه ها زمینه ای مناسب برای 6 میلیون زائر حج عمره و بیش از یک میلیون حجاج در حج تمتع باشد و در این راستا هم حج مورد قبول انجام شود.

کد خبر 643991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha