وقتی انسان معرفت پیدا کند بالاتر از خدا چیزی نمی بیند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در همه جا حضور دارد گفت: با انجام گناهان، رذایل اخلاقی، نسیان، غفلت و تعلقات دنیایی بین ما و خدا حجاب ایجاد کرده ایم.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران به ادامه تفسیر سوره حمد پرداخت و گفت: در این هفته به فراز ایاک نعبد و ایاک نستعین رسیده ایم، چرا از غیبت به خطاب نمازگزار تغییر وضع می دهد؟


وی گفت: در این آیه مسئله حضور حق تعالی است و اینکه او در همه جا حضور دارد در هر نجوایی و صحبت خصوصی خداوند حاضر و ناظر است.
 
آیت الله صدیقی ادامه داد: اما ما محجوبیم، خودمان با انجام گناهان، رذایل اخلاقی، نسیان، غفلت و تعلقات دنیایی بین ما و خدا حجاب ایجاد کرده ایم، دنیا حواس ما را پرت کرده است.
 
وی گفت: آدم مست متوجه نیست و هذیان می گوید و به اطراف توجه ندارد اما وقتی مستیش برطرف می شود خجالت می کشد، کسانی که مستی شهوت، ثروت و قدرت دارند نباید با این حال به نماز نزدیک شوند.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه نماز خاطرنشان کرد: انسان در هنگام نماز خواندن باید توجه و عطش پاکی داشته باشد.
 
وی افزود: عبادت به انسان یقین می دهد و یقین انسان را اهل شهود می کند.
 
صدیقی ادامه داد: باید در نماز خود و تعلقات دنیایی را کنار گذاشت و خدابین شد.
 
وی با اشاره به تفسیر صافی گفت: در این تفسیر ایاک نعبد را بدین گونه تفسیر نموده است که من غیر از تو نمی خواهم.
 
آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: وقتی انسان معرفت پیدا کند بالاتر از خدا چیزی نمی بیند.
 

خطیب نماز جمعه با اشاره به چله حضرت موسی (س) به عنوان یکی از اعمال وارد شده در ماه ذی القعده توصیه کرد: در این ماه می توان با انجام این عمل بنا را بر ترک گناه بگذاریم و به تقوای اداری، بازاری، اجتماعی و خانوادگی را رعایت کنیم تا خدا به ما توجه کند.

کد خبر 644881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha