دولت برای ترویج فرهنگ زیارت پای کار بیاید/ لزوم توجه به نقش امامزادگان در توسعه روستا

خبرگزاری شبستان:نماینده مردم شهرستان های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس با بیان اینکه مادولتی ها مشکل اصلی درترویج فرهنگ زیارت هستیم، گفت: مردم کار خود را در زمینه زیارت انجام می دهند امادولت باید پای کار بیاید وبه فرهنگ زیارت توجه بیشتری کند.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، بشرویه، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با گرامیداشت روز امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: زیارت در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما سابقه ای دیرینه دارد.

 


وی با بیان اینکه مردم تعلق بسیار زیادی به زیارت دارند، گفت: فرهنگ زیارت را در رفتار مردم می‌توانیم مشاهده کنیم؛ باید فرهنگ زیارت را اطلاع رسانی کنیم و اکنون مشاهده می‌کنیم که سالی چند هزار زائر پای پیاده به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (علیه السلام) می روند.

 


امیرحسنخانی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ زیارت باید رسانه ها پای کار بیایند، افزود: باید فرهنگ استقبال از زائرین پای پیاده امام رضا علیه السلام را ترویج دهیم و آستان قدس رضوی هم باید در این زمینه کمک کند.

 


نماینده مردم شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه نقش امامزادگان را در توسعه روستاها تعریف نکرده ایم، تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که در یک روستا که دارای امامزاده است از پیشرفت بسیاری در زمینه اقتصادی و کشاورزی نسبت به دیگر روستاها برخوردار است.

 


وی با بیان اینکه ما دولتی ها مشکل اصلی در ترویج فرهنگ زیارت هستیم، ادامه داد: مردم کار خود را در زمینه زیارت انجام می دهند و دولت باید پای کار بیاید و به فرهنگ زیارت توجه بیشتری داشته باشد.

 


امیرحسنخانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: بقاع متبرکه باید به پایگاه‌های مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی تبدیل شوند تا فرهنگ دینی و عقیدتی را در مقابل فرهنگ بی بند و باری در این نقاط ترویج شود.

 


نماینده مردم شهرستان های فردوس، بشرویه و سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی در خصوص تقویت باورهای دینی جوانان اظهار داشت: حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند و برای تقویت باورهای دینی جوانان و ترویج مودت اهل بیت (علیهم السلام) باید نگاه علمی داشته باشیم.

 


وی به اقدامات اداره کل اوقاف خراسان جنوبی در خصوص اطلاع رسانی نسبت به بقاع متبرکه اشاره کرد و در پایان گفت: اقدامات اداره کل اوقاف تنها در زمینه نگهداری بقاع متبرکه بوده است و بحث علمی برای معرفی بقاع متبرکه کمتر بوده است.

کد خبر 645783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha