بقاع متبرکه استان مرکزی میزبان برنامه های دهه کرامت

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم جشن در بقاع متبرکه به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله و امام رضا علیه السلام از برگزاری ویژه برنامه های متنوع در بقاع متبرکه استان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: 70 بقعه شاخص استان مرکزی میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در جشن ها و برنامه های دهه کرامت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه همواره میزبان زائران و مجاوران در برنامه های مختلف هستند، افزود: برگزاری خیمه های معرفت، جشن و سخنرانی و مداحی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته، ایستگاه های صلواتی، ایستگاه پرسش و پاسخ از جمله برنامه های این دهه در بقاع است.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی خاطر نشان کرد: مهم ترین اهداف اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت فعال سازی ظرفیت‌ها و تشکل‌های مردمی به منظور جذب بیشتر جوانان و مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه السلام است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در ادامه دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیه لاسلام دانست و اضافه کرد: در انی دهه باید نسل جوان و نوجوان را با الگوهای رفتاری ائمه معصومین علیه السلام آشنا کنیم.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و گفت: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در بقاع متبرکه و زیارت امامزادگان و همچنین حضور گسترده در برنامه های مختلف نشان از عشق و اردات به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است که این خود تاییدی بر قطب فرهنگی بودن این اماکن متبرکه است.

 

وی همچنین به کمک ۲۰ میلیاردی خیرین استان مرکزی برای عمران بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: بسیاری از بقاع متبرکه نیازمند بازسازی و تجهیز هستند که این مهم نیازمند کمک های خیرین و نیکوکاران است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به وجود ۲۸۰ بقعه متبرکه در استان مرکزی ادامه داد: این بقاع متبرکه همواره میزبان زائران و مسافران در زمان های مختلف هستند که نیازمند تجهیز و مرمت هستند تا زائران و مسافران بتوانند در این مکان ها حضور یافته و به عبادت و زیارت بپردازند.

 

 

کد خبر 645994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha