۴۰ مبلغ ویژه دهه ولایت به مهدیشهر اعزام شدند

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهر از اعزام ۳۰مبلغ مرد و ۱۰مبلغ زن برای اجرای برنامه های ویژه دهه امامت و ولایت خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام‌ مصطفی تقوی امروز( 13شهریور) در نشست ستاد شئون فرهنگی مهدیشهر به مناسبت دهه امامت و ولایت، معرفت به مبانی اعتقادی و تعمیق بصیرت، آشنایی و انس با امامت و ولایت را از پیام‌های محوری و ارزشمند دهه ولایت عنوان کردوگفت: در راستای گرامیداشت این ایام ۴۰نفر از مبلغان زن و مرد با ثبت درخواست در سامانه «سجام» نسبت به انجام فعالیت تبلیغی در این مناسبت اعلام آمادگی کرده اند که بعد از اتمام دوره تبلیغ گزارش کار مربوط به هر مبلغ اعزام شده در سامانه «سجام» ثبت خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این دهه می‌تواند فرصتی برای شناخت و معرفی بیشتر موضوع امامت و ولایت باشد، اظهارداشت: مبلیغان اعزامی در دهه امامت و ولایت  به تبیین معارف اسلامی و ارزش های دینی، ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، علمی و عاطفی حضرت علی(علیه السلام) و مقام شامخ ولایت و رهبری خواهند پرداخت.

 

تقوی با بیان اینکه  تعداد مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم را هشت نفر و بومی ها را ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵نفر به مناطق محروم روستایی اعزام  می شوند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهردر خصوص برنامه های تبلیغی مبلغان اعزامی دهه امامت  ولایت درشهرستان مهدیشهر گفت: سخنرانی پیرامون دهه ولایت، تبیین و تحلیل منطقی واقعه غدیرخم با تأکید براستفاده از آیات قرآن کریم، بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت به‌ویژه امام علی(علیه السلام) و امام هادی (علیه السلام) ، برگزاری نمازجماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و احادیث و روایات از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مبلغان است.

 

وی هدف اصلی اعزام در این دهه را ترویج و نهادینه کردن ارزش‌های موجود در سنت و سیره ائمه‌(علیه السلام) عنوان کردوافزود: با توجه به این سیره و سنت انسان‌ها می‌توانند ائمه را بیشتر شناخته و معنویات خود را به این وسیله گسترش دهند، چرا که این دهه موقعیتی برای رشد فردی و اجتماعی است.

 

تقوی تصریح کرد: عید قربان و عید غدیر از بزرگترین و پاکترین اعیاد اسلامی مسلمانان است و ایام اعیاد قربان تا غدیر به نام دهه مبارک ولایت نامگذاری شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدیشهربا تاکید براینکه برنامه های دهه امامت و ولایت باید بسیار باشکوه برگزار شودادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌های شهرستان در دهه امامت و ولایت استفاده شود.

 

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، برگزاری مراسم جشن و مولودی‌خوانی و تشکیل حلقه‌های معرفت را از برنامه های دهه امامت و ولایت برشمرد.

کد خبر 653600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha