حج رسیدن به توحید ابدی/تفکرحج ابراهیمی درجامعه مسلمانان احیا شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، حج را رسیدن به توحید ابدی دانست وگفت: قربانی کردن اسماعیل درون یکی از درس های مهم منا است و تفکر حج ابراهیمی در جامعه اسلامی و جامعه مسلمان باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود،  آیت الله رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره شهدای منا لنگرود که عصر امروز (23 شهریور) در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، گفت: سفر حج یک نوع سفر الی الله است و انسان در حج واقعی عبودیت و بندگی و اجتناب از طاغوت را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به 5 نوع رابطه در اسلام ، افزود: رابطه انسان با خدا لازم ترین رابطه برای بشر در جهت رسیدن به آرامش و رابطه انسان با خود نیز برای شناخت بهتر است.

 

وی رابطه سوم را بیانگر یک نوع مسئولیت دانست و تصریح کرد: رابطه انسان و مسئولیت های بزرگ است که زکات به یک معنا تعیین کننده این نوع رابطه است که انسان به یک روحیه انفاق و طهارت درونی می رسد و در عین حال نیز به امر دیگران توجه دارد.

 

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه فقرزدایی یکی از مسئولیت های مهم در عرصه مسئولیت های جهانی است، خاطرنشان کرد: ثروت دنیا باید عادلانه توزیع شود که در غیر این صورت تبعیض، قبیله گرایی، ذلت و خواری، نژادپرستی، فقر و بسیاری از مشکلات را برای جامعه بشری بوجود می آورد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حج رابطه چهارم در اسلام است که آدمی باید در عرصه بین المللی رابطه خود را تقویت کند و منا هم برای تامین این رابطه نقش مهمی را ایفا می کند.

 

وی ادامه داد: همه انسان ها از همه ملیت ها با اختلاف در زبان و تعدد فرهنگ ها در یک جا جمع می شوند و ذیل یک قاعده برای آموختن درس توحید مهیا می شوند.

 

آیت الله رمضانی، حج را رسیدن به یک توحید ابدی دانست و اذعان کرد: قرآن برای رسیدن به این امر دو دستور عبودیت و بندگی و اجتناب از طاغوت را بیان می کند که کفر به طاغوت زمینه ایمان به الله را فراهم و حج یک رابطه بین المللی برای اموختن درس توحید است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ، رابطه ولایی را از دیگر رابطه های مورد تاکید در اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: رابطه ولایی به دیگر رابطه ها جهت می دهد و انسان باید تکلیف خود را در این عرصه مشخص و ولایت حق را بپذیرد.

 

وی منا را سرزمین آرزوها و خاطره ها دانست و با بیان اینکه داستان سرزمین منا در طول تاریخ خواندنی و آموختنی است، تصریح کرد: قربانی کردن اسماعیل درون یکی از درس های مهم منا است و تفکر حج ابراهیمی در جامعه اسلامی و جامعه مسلمان باید احیا شود.

 

آیت الله رمضانی، اسلام، رهبری حکیمانه و مقتدرانه و حضور مردم را سه عنصر مهم عزت انقلاب اسلامی عنوان و اذعان کرد: همه باید تلاش کنند اعتماد مسئولین و نظام را جلب کنند و نظام مقتدر را روز به روز مقتدرتر کنند و بدانند که دنیا به نظام اسلامی چشم دوخته است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نقدها باید واقع بینانه، درست، سازنده و مودبانه باشد، اظهار کرد: هر کسی باید مسئولیت خود را بداند و نسبت به مردم کوتاهی نکند چرا که مردم صداقت خود را به ما نشان دادند  و مردم ما باوفاترین و بهترین مردم هستند.

 

وی بحث مطالبه گری را مهم و با تاکید بر اینکه باید مودبانه و به شکل قانونی باشد، تصریح کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب مطالبه گر بیشتری هستند و باید به نسل چهارم انقلاب یاد دهیم که انقلاب را حفظ کنند و بدانند که عده ای باید خود را فدا کنند تا نسل بعدی آباد شود و اعتماد لازم را برای نسل چهارم بوجود آوریم.

 

 

 

کد خبر 655654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha