اجرای طرح « لبیک نهضت مبلغین» در ۸۵ مسجد گیلان

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به اجرای طرح لبیک نهضت مبلغین گفت: این طرح با حضور روحانیون و ائمه جمعه در جهت فرهنگ سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در ۸۵ مسجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان امروز (25 شهریور) در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با اول محرم در سراسر کشور آغاز می‌شود که امسال با آغاز هفته دفاع مقدس مقارن شده است.

 

وی احیا امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام عاشورا دانست و اظهار کرد: آیات متعدد قرآنی بر این وظیفه الهی تاکید داشته و احیا آن وظیفه همه مسلمانان جهان است.

 

حجت الاسلام شفیع زاده از برگزاری 15 برنامه همزمان با هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 6 برنامه شاخص و محوری است.

 

وی از راهپیمایی نمازگزاران در اولین روز ماه محرم بعد از اقامه نماز جمعه به منظور تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین (علیه السلام) خبر داد و تصریح کرد: نشست طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان نیز پنج شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه موقت رشت اضافه کرد: در این نشست 600 نفر از برگزیدگان گروه‌های طلایه داران حضور خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اجرای طرح لبیک نهضت مبلغین اذعان کرد: این طرح با حضور روحانیون و ائمه جمعه در جهت فرهنگ سازی فریضتین در 85 مسجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام شفیعی زاده تجلیل از فعالین امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نشست‌های علمی در مراکز دانشگاهی استان، نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر و بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در سراسر استان اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اهداف برنامه‌های هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ماه محرم در جهت تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و قانون مصوب در تمامی سطوح جامعه با اتکا به فرهنگ متعالی عاشورا و اندیشه های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام از اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

 

کد خبر 655914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha