برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس در استان یزد گفت: بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سردار اکبر فتوحی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد امروز (26 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در محل منطقه مقاومت استان یزد گفت: تلاش شده برنامه هایی هفته دفاع مقدس در استان یزد با فرهنگ عاشورا پیوند بخورد زیرا هشت سال دفاع مقدس همگی رنگ و بو و جلوه ای از عاشورا و امام حسین ( علیه السلام) داشت.

 

وی افزود: امام حسین ( علیه السلام ) و شهدا برای رضایت پرودگار و برای دفاع از اسلام شهید شدند و هشت دفاع مقدس ما نیز بر همین اساس بود و برای دفاع از اسلام وبرای خدا بود.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد: یاران امام (ره) همچون یاران امام حسین ( علیه السلام) در شجاعت و وفاداری بودند که در هشت سال دفاع مقدس داوطلبانه و به صورت آزادانه و در سخت ترین شرایط می جنگیدند.

 

فتوحی تصریح کرد:کربلا حجت است زیرا در هر سنی ما شاهد دفاع از اسلام بودیم که در هشت سال دفاع مقدس نیز ان را شاهد بودیم که حتی شیرخواران نیز در این جنگشهید شدند.

 

وی ادامه داد: کربلا و عاشورا توانست بهانه ها را خلع سلاح کند و در راه دفاع از حق بهانه ای دست کسی نداده است و سردرگمی ها را حل کرد.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت:ما برنامه های به مدت هشت شب در محل منطقه مقاومت  یزد برگزار می کنیم که در این رزمایش سه همایش رزمی را به نمایش می گذاریم که ابتدا صحنه های زیبای عاشورا به نمایش گذشته می شود و پس از آن نیز صحنه سال 60 انقلاب و جنایات دشمن و عملیات الی بیت المقدس به نمایش گذشته می شود.

 

فتوحی بیان کرد: ما در هفته دفاع مقدس حدود 400 برنامه داریم که اهم برنامه های آن غبارروبی قبور شهدا، رژه نیروهای مسلح، نشست های خبری و بصیرتی از جمله آنها است.

 

وی افزود:الان به مرحله ای رسیدیم که به برکت خون شهدا و اطاعت از رهبری توانسته ایم تمامی دشمنان را از پای در آوریم و به اذعان دشمنان در بسیاری از عرصه ها موفق عمل کنیم.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد:امروز مقاومت رزمندگان و بسیج یک اصل شده است و هر کشوری بخواهد روی پای خود بیایستد باید مردم و بسیج را داشته باشد که نمونه آن سوریه و یمن است.

 

فتوحی تصریح کرد:ما میخواهیم برای هر شهیدی در استان یزد یک انیمیشن ایجاد کنیم و پس از آن نیز بیوگرافی هر شهیدی را به صورت داستان در جامعه به صورت پیوست فرهنگی ارائه کنیم و پس از ان نیز از هر شهیدی فیلم ایجاد کنیم و برای انها کتاب و سرود تهیه شود.

 

وی افزود:ما حدود 35 هزار رزمنده در دفاع مقدس داشتیم کهنیروهای استان یزد ناامیدیها را به امید تبدیل می کردند که نمونه آن کندن خندق در عملیات بیت المقدس بود.

 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد خاطرنشان کرد:امروز نیز جوانان ما مانند زمان جنگ آماده هستند و 13 گردان امام حسین ( علیه السلام) آماده است و کل نیروهای استان در قالب پنج تیپ آماده ماموریت هستند.

 

 

کد خبر 656146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha