برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام

خبرگزاری شبستان: مراسم سوگواری ایام محرم در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السّلام با حضور گسترده مردم خداجو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام، مراسم سوگوار ایّام ماه محرم الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و 72 تن از یاران باوفایشان علیهم‌السلام، از روز پنجشنبه 30 شهریورماه بمدت 15 شب در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السّلام برگزار می‌شود.

در این مراسم که از شب نخست تا شب 15 ماه محرم الحرام بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود، حجج اسلام آقایان سیدمهدی حائری زاده و سیدمحمدباقر علم الهدی به سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف واقعه عاشورا و شهادت حضرت سیدالشّهداء علیه‌السّلام و یاران وفادار آن حضرت می پردازند.

همچنین ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام نوحه سرای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام در این مراسم خواهند بود.

در اوّلین روز ماه محرم الحرام مصادف با روز پنجشنبه 30 شهریورماه از ساعت 18 طی مراسمي خاص در صحن عتیق با حضور جمعی از مردم خداجوی و خادمان آستان مقدس و با اجراي برنامه مرثيه سرائی و عزاداري تعويض میشود .
در اين مراسم كه با جمع خوانی جمعي از خدام آستان مقدس همراه خواهد بود، پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام به نشانه آغاز ماه محرم و تا پايان ماه صفر بر فراز بارگاه منور حضرت عبدالعظيم الحسنی عليه السلام برافراشته خواهد ماند.

آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در ایام محرم بخصوص روزهای نهم و دهم محرم از صبح تا پایان شب میزبان هیئت های عزاداری زنجیرزن ، سینه زن و عموم عزاداران حسینی می باشد و دربهای ورودی آستان مقدّس در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی تا صبح باز میباشد .

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی به‌ صورت مستقیم از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السّلام به نشانی www.abdulazim.com پخش می‌شود.

ابن قولویه در کتاب کامل الزیارات از محمد بن یحیی اشعری عطار قمی روایت کرده که شخصی از اهل ری گفت: بر حضرت امام هادی علیه‌السلام وارد شدم، ایشان از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم: به زیارت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام رفته بودم، فرمود: آگاه و متوجه باش، اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی، مثل این بود که حسین بن علی علیه‌السلام را زیارت کرده باشی.

 

کد خبر 656335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha