مساجد، بهترین کانون برای سنجش دین‌داری جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران، گفت: مساجد بهترین کانون برای آموزش اعتقادات دینی صحیح به مردم و سنجش آن است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و آغاز محرم فضای شهر را دگرگون و معطر به نام اهل بیت (ع) و  مزین به آموزه جهاد و زیبا به یاد شهدای فراموش ناشدنی کربلا می‌کند.

 

برپایی مجالس روضه و سوگواری در این ماه علاوه بر تعظیم شعائر الهی «وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ» (حج: 32)، نشان دهنده پویایی مجالس حسینی پس از 13 قرن در جهان امروز است.

 

برپایی مجالس امام حسین (ع) مانند سایر رویدادهای مذهبی می‌تواند با انحرافات و تحریفاتی همراه شود؛ همانطور که طبق نظر کارشناسان مذهبی، گاهی این وضعیت به دلیل برپایی این مجالس خارج از مساجد و نبود مدیریت ائمه جماعات با آسیب‌هایی همراه بوده است.

 

خبرنگار ما این موضوع را در گفت‌و گو با تعدادی از فقها، علما و ائمه جماعات مساجد بررسی کرده است که در این نوبت، مشروح نظرات حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده؛ مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران می‌آید.

 

نوری‌زاده، مساجد را مهم‌ترین کانون فرهنگی و پایگاه‌ اعتقادی برای معرفت‌افزایی و هویت‌ و اندیشه‌سازی دانست و گفت: اگر تمام برنامه‌های دینی و فرهنگی در مساجد و با مدیریت ائمه جماعات و فرهیختگان برگزار شوند، اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه اثرگذاری و نمود یک کار فرهنگی بستگی به تاثیر آن در تغییر سبک زندگی و رفتارهای غلط، تقویت باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: باید میزان اعتقاد و عمل افراد به  منویات دین و اعتقادات صحیح را در عمل سنجید که در این میان مساجد، بهترین کانون برای سنجش این موضوع هستند.

 

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه فرهیختگان، شهدا و مدافعان حرم، تربیت یافتگان مساجد هستند، خاطرنشان کرد: توصیه سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری مجالس مذهبی در مساجد است زیرا در این صورت نسل‌های مختلف یک جامعه در مسیر دین‌داری و ایثار برای معارف قرآن و عترت (ع) قرار می‌گیرند، همانطور که شهید مدافع حرم، محسن حججی، با مسجد و اهالی آن، انس داشت.

 

نوری‌زاده با بیان اینکه مساجد، کانون تربیت انسان‌های فرهیخته هستند و و می‌توان از این کانون اصیل فرهنگی درس‌های ایثار، رشادت و شهادت را به مردم آموخت، اضافه کرد: برپایی مجالس حسینی در مساجد می‌تواند اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و فداکاری اهل بیت (ع) و اصحاب آن حضرت را در جامعه گسترش دهد.

 

 

 

کد خبر 656703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha