برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه گهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بصیرت عاشورایی با حضور ۳۰ مبلغ در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدنورالله جنتی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 29 شهریور ) در نشست خبری بصیرت عاشورایی، گفت: یکی از موضوعات مهم در ایام محرم تقویت باور‌ها و ایجاد فضای معنوی برای مردم است.

 

جنتی پور اظهار کرد: الگوسازی برای عزاداری، ترویج فرهنگ ولایت مداری، روحیه ایثار و شهادت و پیشگیری از مسائل انحرافی و خرافی در عزاداری ماه محرم مد نظر سازمان است.

 

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی با شعار محوری «کرامتنا الشهاده» یعنی کرامت ما در شهادت است برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در راستای برگزاری این طرح که شعار آن بر اساس سخنی از امام سجاد (علیه السلام) انتخاب شده، محتواهایی برای مبلغان اعزامی به عنوان ره ‌توشه تبلیغی در نظر گرفته شده است.

 

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه اجرای نیات خیر واقفان خیراندیش در حوزه موقوفات مربوط به عزای سیدالشهدا (علیه السلام) از اهداف این طرح است، یادآور شد: تعظیم شعائر حسینی و ترویج فرهنگ قیام سیدالشهدا (علیه السلام) از دیگر اهداف این طرح است.

 

جنتی پور خاطرنشان کرد: طرح بصیرت عاشورایی با حضور 30 مبلغ در شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

وی گفت: برای ماه محرم و صفر شش ویژه برنامه طرح ریزی شده که شامل مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم لبیک یا حسین (علیه السلام)، همایش احلی من العسل، همایش رهروان زینبی، مراسم نهضت بیداری با خطبه‌ های علوی و همایش لبیک یا رسول الله(صل الله علیه و آله وسلم) است.

کد خبر 657014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha