قاریان و فعالان قرآنی باید از ماه محرم در مسیر تحکیم ولایت اهل بیت (ع) استفاده کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهار داشت: اریان و فعالان قرانی باید از ماه محرم در مسیر تحکیم ولایت اهل بیت (ع) استفاده کنند و با مباحث آیات ولایی آشنایی کامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌ الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز (30 شهریور) در همایش طلایه داران قرآن و عترت که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، بر قدم نهادن در مسیر قرآن و عترت تاکید کرد و گفت: ایمان کامل به خداوند نیازمند تبری جستن از دشمنان اوست.

 

وی با بیان اینکه انسان مؤمنی که به امام حسین پیوند ندارد، ناقص الایمان است چرا که با وجود ایمان به خدا از دشمنانش تبری جسته، افزود: پیوند عجیبی میان قرآن و کربلای امام حسین (ع) وجود دارد و مرحوم علامه شیخ شوشتری در کتاب «خصائص‌الحسینیه» این پیوند را در فصلی به نام قرآن و حسین(ع) در این کتاب تبیین کرده است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، تصریح کرد: در این راستا قاریان و فعالان قرانی باید از ماه محرم در مسیر تحکیم ولایت اهل بیت (ع) استفاده کنند و با مباحث آیات ولایی آشنایی کامل داشته باشد و یک دوره تخصصی آیات ولایت اهل بیت (ع) بگذارنند.

 

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآن و داور بین‌المللی قرآن کریم، هم عنوان کرد: باید با توجه به هدف نهضت عاشورا، پیش از آغاز منابر حسینی در مجالس عزاداری از قاریان قرآن بهره مند شویم و بهتر است که آیاتی متناسب با موضوع سخنرانی انتخاب شود و این امر را تبدیل به سنت کنیم.

 

وی بر آشنایی قاریان با مفاهیم آیات به ویژه آیات ولایت تأکید کرد و بیان داشت: قاریان و حافظان به همان اندازه که برای یادگیری تلاوت و قرائت قرآن وقت می ‌گذارند، در جهت فراگیری مفاهیم آیات نیز تلاش کنند این موضوع از خواسته‌ها و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

 

کد خبر 657324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha